عصر خودرو

دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری :

فاینکس، فرصتی برای تامین مالی فین‌تک‌های سودآور

عصر بازار- نمایشگاه بورس‌، بانک و بیمه رویداد بزرگی است که محلی برای جمع شدن و دیدار فعالان بازار سرمایه، انتقال ایده‌ها و همچنین فرصتی برای بررسی کارنامه یک‌ساله گذشته و برنامه‌های آینده در اختیار نهادهای سرمایه‌گذاری قرار خواهد داد.

فاینکس، فرصتی برای تامین مالی فین‌تک‌های سودآور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، هدف نمایشگاه این است که بین نهادهای سرمایه‌گذاری، ارکان، مردم و سرمایه‌گذاران ارتباط برقرار کند و بازار سرمایه در بین مردم نیز بیشتر معرفی شود، اما به صورت کلی نمایشگاه بانک، بورس و بیمه محل گرد هم آمدن اهالی خود بازار است و افراد جدید کمتری از این رویداد بازدید می‌کنند.
    این افراد جدید بیشتر به کارگزاران مراجعه می‌کنند که‌ معروف‌ترین نهادهای مالی بین عامه مردم هستند و با تامین سرمایه‌ها، سبدگردان‌ها و غیره آشنایی ندارند؛ بنابراین، نمایشگاه بیشتر محلی برای بازدید بزرگان بازار سرمایه به شمار می‌رود. اما هر ساله برگزارکنندگان این نمایشگاه، برنامه‌های مختلفی برای همه سطوح برگزار می‎‌کنند که مردم می‌توانند از برنامه‌های سرمایه‌گذاری این بخش‌ها استفاده کنند و تعدادی دوره آموزشی و گفتگو نیز وجود دارد که می‌تواند تاثیر نمایشگاه را بیشتر کند.
    علاوه بر این، چند سالی است که برگزاری برنامه‌های جانبی رونق بیشتری به فاینکس بخشیده و از جمله آنها باید به رویداد فین‌استارز اشاره کرد. اگر چند سال قبل درباره شرکت‌های استارتاپی پرسیده می‌شد، احتمالا افراد زیادی هنوز اسم آنها را نشنیده بودند؛ اما امروز این جریان قوت گرفته و جوانان می‌دانند که خارج از رویه‌های سنتی سخت، می‌توانند پیشرفت و در مکانی مهم، ایده‌های خود را مطرح کنند. همه اقتصادهای پیشرفته به سمتی می‌روند که شرکت‌های تکنولوژی‌محور نبض اقتصاد را به دست گیرند و می‌توان شرکت‌های زیادی را مثال زد که زمانی کوچک بودند، اما اکنون به شرکتی بزرگ تبدیل شده‌اند.
    گسترش استارتاپ‌ها، یکی از نیازهای بازار سرمایه است و نمی‌توان جلوی سرعت تکنولوژی را گرفت؛ بنابراین، بهتر است که در یک چنین رویدادی، نیازها شناخته شوند و گسترش تکنولوژی با جهت‌گیری بهتری پیشرفت کند.
    بازار سرمایه باید فرصتی برای حضور و رشد شرکت‌های نوین فراهم کند، چون در آینده نزدیک نقش بسیاری در پازل اقتصادی خواهند داشت و اگر بورس و بازار سرمایه بخواهد نمونه خوبی از اقتصاد باشد، باید نمونه خوبی از این شرکت‌ها را نیز جذب کند.
    فاینکس 2018 فرصتی است تا این شرکت‌ها که امکان سودآوری دارند و فرصت‌های جذابی برای سرمایه‌گذاری هستند، بتوانند از طریق بازار سرمایه، تامین مالی کنند و فرصتی برای بازار سرمایه فراهم می‌کند که بزرگ و بزرگ‌تر شود. از سوی دیگر، این شرکت‌ها جدید هستند و نوع شناخت ما از ارزش‌گذاری، نحوه عرضه و پذیرش و سرمایه‌گذاری در آنها با شرکت‌های سنتی متفاوت است و بنابراین باید مطالعه و اطلاع رسانی بیشتری در این خصوص انجام شود.
    کانون نهادهای سرمایه‌گذاری به دلیل نقش ذاتی که در بازار سرمایه و توسعه آن دارد و جهت تامین منافع اعضا، چند سخنرانی انجام خواهد داد و در برنامه سایر غرفه‌ها نیز شرکت خواهد کرد.

    برچسب ها