عصر خودرو

رئیس بزرگترین صندوق نفتی جهان:

نفت ۳۰۰ دلاری در چند سال آینده امکانپذیر است

عصر بازار- رئیس بزرگترین صندوق نفتی جهان گفت: غفلت شرکت‌های نفتی در سرمایه‌گذاری‌ در پروژه‌های جدید نفتی بدین معناست که در سال‌های آینده رسیدن قیمت نفت به ۳۰۰ دلار در هر بشکه غیرممکن نخواهد بود.

نفت ۳۰۰ دلاری در چند سال آینده امکانپذیر است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، پیر آندوراند یکی از شاخص‌ترین مدیران صندوق‌های نفتی جهان گفت: عقب‌نشینی کنونی شرکت‌های فعال در حوزه انرژی نسبت به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های جدید نفتی بدین معناست که رسیدن قیمت نفت به 300 دلار در هر بشکه طی سال‌های آینده غیرممکن نخواهد بود.

    وی که به ابراز نظرات جنجالی شهره است طی چند توئیت که روز گذشته منتشر کرد، گفت: نگرانی شرکت‌ها نسبت به تاثیر توسعه ساخت خودروهای الکتریکی بر تقاضای نفت در آینده باعث شده است که شرکت‌های نفتی و گازی سرمایه‌گذاری‌های خود در پروژه‌های بلندمدت را محدود کند.

    وی افزود: بنابراین و به طور کاملا متناقضی نگرانی از کاهش تقاضا می‌تواند بزرگترین شوک عرضه را در تاریخ صنعت نفت ایجاد کند.

    این کارشناس نفتی ادامه داد: اگر قیمت نفت با سرعت کافی افزایش نیابد رسیدن آن به 300 دلار در هر بشکه غیرممکن نخواهد بود.

    این مدیر صندوق نفتی که ریاست مؤسسه مدیریت سرمایه‌گذاری نفت محور آندوراند را بر عهده دارند همچنین ادعای اینکه بالا رفتن قیمت نفت و سه رقمی شدن آن به کاهش تقاضا می‌انجامد را رد کرد.

    آندوراند می‌گوید: نخیر نخیر. نفت صد دلاری اقتصادها را نمی‌کشد.

    وی تاکید کرد: ما به نفت بالای 100 دلار نیاز داریم تا سرمایه‌گذاری‌ها در خارج از آمریکا را افزایش دهیم.

    سخنان وی تائید تلویحی سخنان خالد الفالح، وزیر نفت عربستان بود که اوایل ماه جاری گفته بود که بالا رفتن قیمت نفت از میزان کنونی  75 دلار در هر بشکه می‌تواند بدون آسیب اقتصادی انجام شود.

    الفالح گفت: ما در گذشته قیمت‌های بسیار بالاتری را برای نفت دیده‌ایم که دو برابر میزان کنونی بوده‌ و اقتصاد جهانی نشان داده است که توانایی جذب نفت با قیمت بالاتر را دارد.

    قیمت نفت در سال 2008 و پیش از وقوع بحران بزرگ اقتصادی در جهان به حدود 150 دلار در هر بشکه رسیده بود.

    برچسب ها