عصر خودرو

سفیر هلند در ایران: همچنان از برجام دفاع می کنیم

عصر بازار- سفیر هلند در ایران با اشاره به اهمیت برجام گفت: کشور ما همچنان از برجام دفاع می کند زیرا رابطه چهارصد ساله خوبی بین دو کشور ایران و هلند وجود دارد.

سفیر هلند در ایران: همچنان از برجام دفاع می کنیم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، خانم سوسانا ترستال روز دوشنبه در نشست مشترک با سفیر ایران در هلند و استاندار خوزستان در محل استانداری خوزستان در ادامه اظهار کرد: نقشه راه و برنامه عملیاتی که خوزستان در نظر دارد تدوین کند، نشان می دهد که مسئولان استان می دانند کجای راه هستند و به کجا خواهند رسید.
    وی افزود: این سومین سفر من به خوزستان بوده و از چالش های این استان در بحث آب، کشاورزی و محیط زیست اطلاع دارم و امیدوارم بتوانیم کارهای مطالعاتی و عمرانی خود را در این استان آغاز کنیم.
    سفیر هلند در ایران با اشاره به تمایل و تخصص کشور هلند در زمینه همکاری بین دو کشور گفت: هلند در سفارت خود متخصص کشاورزی داشته و ما تنها سفارتی هستیم که بخش کشاورزی فعال داریم و بر این موضوع هم بسیار مسلط هستیم.
    وی ادامه داد:موضوع آب و کشاورزی دو بخشی هستند که در این سفر در مورد آن ها صحبت شد و از مبحث های مهم در بحث همکاری های بین دو کشور است.
    ترستال یادآور شد: شوری خاک، استفاده دوباره از پساب ها و زه آب ها و دیگر موارد از این دست در این دو روز توسط هیئت تخصصی ما بررسی شده و امید است بتوانیم در این سفر به نتایج خوبی برسیم.
    وی بیان کرد: ارتباط قوی بین دولت، بخش خصوصی و بخش تحقیقاتی سه ضلع مثلث طلایی است که در هلند وجود داشته و زمینه ساز پیشرفت در آینده می شود.
    در ادامه علیرضا جهانگیری سفیر ایران در هلند نیز با اشاره با افزایش همکاری های بین دو کشور در سال های اخیر عنوان کرد: پس از برجام روابط بین دو کشور در همه ابعاد به ویژه تجاری و اقتصادی رشد زیادی کرده و روابط تجاری بین دو کشور از 280 میلیون یورو به بیش از یک میلیارد و 670 میلیون یورو در سال رسید.
    وی افزود: روابط اقتصادی و تجاری با هلند به دلیل ظرفیت ها و امکانات موجود این کشور و ظرفیت های کشور ایران با وجود مشکلاتی از جمله در بحث بانک ها افزایش داشته است.
    جهانگیری تصریح کرد: خوزستان یکی از استان های با ظرفیت و پتانسیل بسیار بالا در کشور بوده و تلاش داریم در زمینه منابع آب، کشاورزی، انرژی، دریانوردی و ظرفیت های تولیدی، دانش خود را با کمک کشور هلند افزایش دهیم.
    وی یادآور شد: امید است با کمک بخش خصوصی توانمند هلند و دانشگاه های این کشور و حمایت دولت بتوانیم شاهد شروع فعالیت های علمی در این حوزه باشیم.
    سفیر هلند در تهران و هیات همراه روز دوشنبه به منظور بررسی پتانسیلهای اقتصادی و کشاورزی خوزستان وارد اهواز شدشدند و قرار است 2 روز در این استان بمانند.

    برچسب ها