عصر خودرو

صف آرایی غرب علیه اقدامات تجاری آمریکا در برابر اتحادیه اروپا

عصر بازار- رهبران سیاسی سه کشور بزرگ اروپایی اعلام کردند که آمریکا باید از انجام اقدامات تجاری یک جانبه در برابر اروپا پرهیز کند و اتحادیه اروپا از منافع خود دفاع می کند.

صف آرایی غرب علیه اقدامات تجاری آمریکا در برابر اتحادیه اروپا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، رهبران سیاسی آلمان، فرانسه و بریتانیا از آمریکا خواستند که از انجام اقدامات تجاری یک طرفه در مقابل اتحادیه اروپا دوری کند.

    در همین حال آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه و تراز می نخست وزیر بریتانیا در تماس تلفنی مشترک توافق کردند که اتحادیه اروپا باید از 28 عضو خود در مقابل تعرفه های تنبیهی آمریکا بر اساس قوانین چند جانبه بین المللی دفاع کند.

    همچنین سخنگوی دولت آلمان در اطلاعیه ای اعلام کرد رهبران سیاسی این سه کشور توافق کردند که آمریکا نباید هیچ اقدام تجاری علیه اتحادیه اروپا یا دیگر کشورهای اروپایی که عضو این اتحادیه هستند، انجام دهد و اتحادیه اروپا باید آماده دفاع از منافع خود در چارچوب نظم تجارت چند جانبه باشد.

    بر پایه این گزارش، ایالات متحده آمریکا تعرفه 25 درصد را برای واردات فولاد و نیز تعرفه 10 درصدی را برای واردات آلومینیوم در ماه مارس وضع کرد؛ اما یک معافیت موقت برای اتحادیه اروپا تا اول ماه «می» قرار داد. قرار است دونالد ترامپ در آن زمان تصمیم به وضع معافیت دائمی یا اعمال تعرفه برای اتحادیه اروپا بگیرد.

    برچسب ها