عصر خودرو

تغییر مالکیت ۶۹۶ میلیون برگه دارایی مالی در بورس تهران

عصر بازار- در داد و ستدهای روز جاری سرمایه گذاران بورس تهران بیش از ۶۹۶ میلیون برگه دارایی مالی را در بازار دست به دست کردند.

تغییر مالکیت ۶۹۶ میلیون برگه دارایی مالی در بورس تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، در معاملات امروز بورس تهران سرمایه گذاران بورسی بیش از 696 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از یک هزار و 836 میلیارد ریال بود و در 37 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

    همچنین در روز جاری گروه های فلزات اساسی، خودرو و شیمیایی ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.

    صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای سرما آفرین، پارس سرام، آلومینیوم ایران، شیر پاستوریزه پگاه خراسان، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی و پگاه آذربایجان غربی بود.

    در مقابل نمادهای ایران تایر، معادن منگنز ایران، سیمان ارومیه، آبسال، آبادگران، سرمایه گذاری توسعه ملی و لعابیران با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرا گرفتند.

    امروز سرمایه گذاران بورسی برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، واحدهای امین یکم، سهام تامین سرمایه امید، اوراق صکوک سایپا واوراق مشارکت شهرداری شیراز بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف های خرید را ثبت کردند.

    در مقابل گروهی از سرمایه گذاران با عرضه های سنگین تلاش کردند تا ازاوراق مشارکت شهرداری تهران، اوراق صکوک سایپا، سهام کنتورسازی ایران، اوراق صکوک گل گهر و اوراق صکوک سایپا خارج شوند.

    در معاملات امروز بانک پارسیان با معامله بلوکی 220 میلیون حجمی بیشترین حجم معاملات و اوراق مشارکت شهرداربی مشهد با معامله 500 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

    در پایان معاملات امروز شاخص کل با کاهش 478 واحدی به رقم 94 هزار و 805 واحد رسید.

    شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب 229 و یک هزار و 599 واحد افت کردند. نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی جم، فولاد مبارکه، کشتیرانی، آسان پرداخت پرشین و تاپیکو با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص باعث افت این متغیر شدند. این در حالی بود که ملی مس امروز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص ثبت کرد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو