عصر خودرو

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر :

قیمت سکه در بازار متعادل شد

عصر بازار- رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهربیان کرد : قیمت سکه در بازار به خاطر پیش فروش سکه و حراج سکه از جانب بانک مرکزی به تعادل رسیده و در حال حاضر حدود ۴۰ هزار تومان حباب دارد که این رقم، ناچیز است.

قیمت سکه در بازار متعادل شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، محمد کشتی آرای افزود: نیاز بازار به سکه ازجانب بانک مرکزی پاسخ داده شد و پیشنهادهای کاملی شامل ثبت نام، پیش فروش سکه و حراج سکه از طریق بانک مرکزی انجام شد و حباب سکه که حدود 200 هزار تومان بود به 40 هزار تومان کاهش پیدا کرد و در حال حاضر قیمت سکه در بازار به تعادل رسیده است.

    وی ادامه داد: افزایش قیمت طلا در بازارهای داخلی به دلیل نوسانات قیمت جهانی طلا و نرخ برابری ارزها است و این روند افزایشی قیمت طلا ادامه دارد تا قیمت ها به تعادل برسد. کشتی آرای درباره خرید شمش طلا از جانب طلا فروش ها گفت: طلا فروش ها نیاز خود را به طلا از طریق خرید طلای آب شده برطرف می کنند و درحال حاضر چون در بازار رکود وجود دارد نیازی به خرید شمس طلا ندارند و اگر هم نیاز داشته باشند در بازار به اندازه کافی موجود است.

    وی با اشاره به اینکه ماه رمضان نزدیک است و مصرف طلا کاهش پیدا می کند، افزود: باتوجه به رکودی که از قبل در بازار وجود داشته درحال حاضر نیازی به واگذاری شمش طلا نیست. بانک مرکزی که هر چند وقت یکبار حراج سکه و شمش طلا را برای کنترل بازار در دستورکار خود قرار می داد مدتی است که این عمل را از طریق بانک کارگشایی متوقف کرده است.

    برچسب ها