عصر خودرو

یک تولیدکننده نخ :

نخ نساجی تولید داخل حرف زیادی برای گفتن در بازار جهانی دارد

عصر بازار- یک تولیدکننده نخ در صنعت نساجی گفت: نخ نساجی تولید داخل از کیفیت بسیار بالا برخوردار بوده و حرف زیادی برای گفتن در سطح بازارهای جهانی دارد.

نخ نساجی تولید داخل حرف زیادی برای گفتن در بازار جهانی دارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، وحید حریری افزود: ظرفیت فعلی تولید نخ در سیستم منسوجات پنبه ای و الیاف مصنوعی 200 تا 220 هزار تن در سال است.

    وی همچنین اظهارداشت: بدون شک با راه اندازی واحدهای جدید و در عین حال فعال سازی ظرفیت های بلاستفاده در کارخانجات موجود کشور توان تولید در این حوزه به 260 تا 270 هزار تن در سال خواهد رسید.

    این تولیدکننده نخ در صنعت نساجی با بیان اینکه در حال حاضر انواع مختلف نخ برای استفاده در صنعت نساجی و پوشاک تولید می شود، گفت: امکان تامین تمامی نیاز داخل به نخ مورد نیاز در رسته منسوجات پنبه ای و الیاف مصنوعی با بهره برداری از واحد های جدید تولید نخ در کشور وجود دارد.

    وی در ادامه با بیان اینکه بیش از 90 درصد واحدهای ریسندگی کشور خصوصی هستند، افزود: تولید نخ در ایران نسبت به رقبای خارجی درجه یک از کیفیت لازم برخوردار است.

    حریری تصریح کرد: کارخانجات تولید نخ متعلق به بخش خصوصی امروز همپای شرایط روز و کیفیت مطلوب به سمت جلو در حال حرکت هستند.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه بهبودی شرایط تولید در حوزه صنعت نساجی کشور تلاش همه جانبه را می طلبد، گفت: متاسفانه این صنعت امروز با مشکلات زیادی دست به گریبان است.

    تولیدکننده نخ در صنعت نساجی افزود: فرسودگی و قدیمی بودن ماشین آلات، بهره وری پائین، مالیات، نرخ سود تسهیلات بانکی، قاچاق، واردات بی رویه و غیره از جمله این مشکلات است.

    وی ضمن اشاره به این جمله که قاچاق مشکل بزرگ نساجی بالاخص پوشاک در کشور است، اظهارداشت: کسی مخالف ورود کالای بصورت قانونی در کشور نیست ولی ورود غیر قانونی و قاچاق چرا؟!

    حریری یادآورشد: حجم واردات پوشاک بصورت رسمی به کشور سالانه 60 میلیون دلار بوده در حالیکه این میزان از مسیر قاچاق به بیش از دو میلیارد دلار در سال می رسد.

    برچسب ها