عصر خودرو

معاون ایدرو :

واگن های آلومینیومی با قیمت مناسب به ناوگان ریلی اضافه می شوند

عصر بازار- معاون توسعه صنایع حمل و نقل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) از اضافه شدن واگن های جدید آلومینیومی اروپایی با قیمت مناسب به ناوگان ریلی، در پی انعقاد قراردادهای جدید با شرکت های صاحب نام و افزایش عمق داخلی سازی خبر داد.

واگن های آلومینیومی با قیمت مناسب به ناوگان ریلی اضافه می شوند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، بهزاد اعتمادی افزود: یکی از اساسی ترین نیازهای کشور در شرایط حاضر، توسعه صنعت ریلی بویژه در حومه کلانشهرهاست.
    به گفته این مقام مسئول، روزانه فقط در پایتخت شاهد ورود و خروج بیش از پنج میلیون نفر از مناطق شرقی، غربی و جنوبی تهران هستیم که این مساله ترافیک خودرویی و آلایندگی زیادی به همراه دارد و در صورت توسعه خطوط ریلی در حومه پایتخت، بخش زیادی از مشکلات این حوزه کاهش خواهد یافت.
    وی با اشاره به طرح تامین 2 هزار دستگاه واگن مترو برای تهران و 9 کلانشهر دیگر کشور، خاطرنشان کرد: تاکنون مناقصه بین المللی برای تامین 630 دستگاه مترو در تهران برگزار و برنده آن مشخص شده که پیش از سال 99 به ناوگان ریلی اضافه خواهند شد.
    اعتمادی بیان داشت: برای تامین تعداد باقی مانده واگن ها نیز در نظر داریم تا آن را از طریق مذاکره با شرکت های اروپایی و ترک تشریفات به پیش ببریم.
    وی با اشاره به مشخص شدن حدودی قیمت ها، گفت: مناقصه های جدید با قیمتی حدود 300 هزار دلار پایین تر از آخرین قیمت های ارائه شده برای هر واگن خواهد بود و اکنون شرایطی فراهم شده تا از واگن های آلومینیومی اروپایی با قیمت مناسب استفاده کنیم.
    معاون توسعه صنایع حمل و نقل ایدرو ادامه داد: از آنجایی که تیراژ تولید واگن ها بالا بوده و قرار است عمق ساخت داخل در این قراردادها تا 55 درصد افزایش یابد، شاهد رقابتی و منطقی تر شدن قیمت ها از سوی خارجی ها هستیم.
     در ماه های پایانی سال گذشته قرارداد همکاری تامین و ساخت 450 دستگاه مترو برای شهرهای اهواز، شیراز و تبریز بین ایدرو و شرکت پوژن چین و قرارداد همکاری تامین و تولید 960 دستگاه مترو تهران و کرج بین با شرکت اشتدلر(Stadler) سوئیس، نهایی شده است.
    بر اساس اعلام کارشناسان، بدون ورود به ساخت داخل تجهیزات اصلی ناوگان و فقط با تمرکز بر بدنه، تزئینات و مونتاژ ناوگان امکان افزایش سهم ساخت داخل به میزان بیشتر از 26 تا 30 درصد فراهم نخواهد بود.
    همچنین کارشناسان صنعت ریلی معتقدند که اکنون حجم ساخت داخل در انواع واگن های تولیدی شامل واگن باری 90 درصد، واگن مسافری (بین شهری)80 درصد، واگن های خودکشش بین شهری و حومه 25 درصد، واگن های مترو 28 درصد و انواع لکوموتیو 55 درصد است.

    برچسب ها