عصر خودرو

در اولین "یک دیدار، یک عرضه" سال ۹۷ فرابورس ؛

نماد اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی بازگشایی شد

عصر بازار- "نماد اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی" با حضور عضو هیئت مدیره بانک ملی ایران، عضو هیئت مدیره شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، مدیرعامل کارگزاری بانک ملی ایران و معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس بازگشایی شد.

نماد اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی بازگشایی شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ،بهنام محسنی، معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس در اولین نشست "یک دیدار، یک عرضه" در خصوص این اوراق گفت:  بامصوبه‌ کمیته فقهی سازمان بورس در سال 78 درباره بهادار بودن اوراق تسهیلات، زمینه ورود این تسهیلات به بورس فراهم شد که این روند با اوراق بانک مسکن آغاز شد. سپس شرایطی فراهم شد که سایر بانک‌ها نیز امکان واگذاری اوراق مسکن را داشته باشند و اکنون، بانک ملی پیشگام این امر شده است.
    محسنی در ادامه گفت: امروز در مقطعی هستیم که تا کنون حدود 745 هزار نفر توانسته‌اند از اوراق مسکن استفاده کنند که ارزش  32 هزار و 600 میلیارد تومانی داشته است. با توجه به شرایطی که توسط بانک ملی فراهم شده، بیشترین سفارش در هر روز معادل 240 اوراق بهادار تعیین شده و هنوز محدودیتی برای فروش  این اوراق اعمال نشده است، اما در صورت به محدودیت، متعاقبا اعلام خواهد شد.
    همچنین، هادی سالار خلیلی، عضو هیئت مدیره شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نیز گفت: طرح توجیهی اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی به گونه‌ای تصویب شد که برای تامین این تسهیلات، از هیچ منبع دیگری در بانک ملی استفاده نشود که این امر، بر سختی این طرح افزود.
    سالار خلیلی ادامه داد: در حالت عادی، زمانی که سپرده‌گذار در بانک حسابی افتتاح می‌کند، 10 درصد سود به او تعلق می‌گیرد؛ اما با استفاده از تسهیلات مسکن بانک ملی، علاوه بر 10 درصد سود می‌توان 3 تا 4 درصد سود بیشتر نیز به دست آورد .
    این عضو هیئت مدیره شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با بیان اینکه سیاست ما در بانک ملی منفعتی نیست، گفت: قیمت هر اوراق اکنون حدود 62 تا 63 هزار تومان است که منصفانه به نظر می‌رسد.
    محمد حسین ابراهیمی، مدیرعامل کارگزاری یانک ملی نیز در این مراسم حضور داشت و در خصوص این تسهیلات بیان کرد: مهمترین مزیتی که این اوراق دارد و هم در بازار پول و هم سرمایه تاثیر دارد، رقابتی شدن تسهیلات است که پیش‌بینی می‌شود با بازگشایی نماد، استقبال خوبی از این اوراق به عمل بیاید.
    وی افزود: با عرضه این اوراق، تسهیلات بسیار خوبی هم برای کسانی که تمایل به خرید مسکن دارند و هم برای سپرده‌گذاران فراهم می‌شود.

    برچسب ها