عصر خودرو

سفیر آلمان در ایران اعلام کرد:

ایران تا ژوئن مسائلFATF را حل کند

عصر بازار- سفیر آلمان در ایران اعلام کرد: صدر اعظم آلمان در سفری که روزهای گذشته به آمریکا داشت در دیدار با دونالدترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا به صراحت از برجام و ادامه اجرای آن دفاع کرد.

ایران تا ژوئن مسائلFATF را حل کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، مایکل کلور برچتولد در پنل تخصصی سرمایه گذاری و بازار صادرات برای شرکت های ایرانی (فرصت ها و چالش ها)  که در دومین روز همایش ششمین همایش تجاری و بانکی ایران-اروپا برگزار شد، اظهار داشت:صادرات ایران به اروپا بعد از  برجام 10‌ برابر شده است و در مقابل صادرات اروپا به ایران نیز بعد از سال 2015 و اجرایی شدن برجام بیش از 60 درصد رشد را تجربه کرده و همه این اتفاق ها بخاطر ثمرات موثر برجام بوده است.

    حل مساله FATF

    وی در ادامه گفت: برای پیوستن کامل و حقیقی تر ایران به جامعه اقتصادی جهان باید موضوع FATF به صورت کامل حل شود و امیدواریم در فرصت باقی مانده تا ماه ژوئن 2018 ایران بتواند مسائل باقی مانده را نیز حل و فصل کند تا تحولات بزرگ تری از مزایای برجام برای ایران و دنیا شکل بگیرد و هر دو سوی ماجرا به منافع و اهداف اقتصادی خود دست پیدا کنند.

    اجرای IFIRS از سوی بانک های ایرانی

    سفیر آلمان در ایران اظهار داشت: همچنین برای تسریع گشایش های اقتصادی و تسهیل روابط تجاری ایران با اتحادیه اروپا و دنیا لازم است بانک های ایرانی با رعایت استانداردهای IFRS حداکثر شفافیت در صورت های مالی را شکل دهند تا سرمایه گذاران با اعتماد بیشتری نسبت به سرمایه گذاری و مهم تر از آن ترنسفرهای مالی اقدام کنند.

    ارتقای رتبه ریسک اعتباری ایران

    مایکل کلور برچتولد در ششمین همایش تجاری و بانکی ایران-اروپا افزود: باید اعتمادسازی از سوی ایران و دنیا با سرعت بیشتری صورت بگیرد و در عین حال آخرین آمار سازمان های جهانی همانند OCD نیز مشخص کرد که رتبه ریسک اعتباری و اقتصادی ایران از 6 به 5 رسیده که اتفاق  ارزشمندی است.

    نقش دیپلماسی سازنده

    به گفته وی، آلمان توافق برجام را جدی می داند و تلاش می کند تا با متعهد ماندن در اجرای برجام نقش سازنده و فعالی را بین ایران و اتحادیه اروپا برعهده بگیرد.

    سفیر آلمان در ایران اعلام کرد: دیپلماسی و گفت و گوهای مستقیم همراه با احترام در اتصال مردم جهان تاثیر فوق العاده ای دارد و توافق برجام نیز بر این مبنا شکل گرفت و در این زمینه آلمان نقش مثبت و پایداری را برای شکل گیری و ادامه برجام بر عهده گرفت.

    دفاع صدراعظم آلمان از برجام مقابل ترامپ

    وی افزود ؛ با توجه به این که ایران در حال بازسازی ارتباط خود با کشورهای دنیا است، آلمان و اتحادیه اروپا در 1.5 سال گذشته بیشترین تلاش خود را در جهت تسریع اعتمادسازی های ایران در جهان انجام داده است و درآخرین واکنش ها و حمایت از برجام، خانم آنجلا مرکل صدر اعظم آلمان در سفری که روزهای گذشته به آمریکا داشت در دیدار با دونالدترامپ، رییس جمهور ایالات متحده آمریکا به صراحت از برجام و ادامه اجرای آن دفاع کرد.

    برچسب ها