عصر خودرو

آغاز تلاش بروکسل برای تصویب بودجه پسابرگزیت

عصر بازار- سرپرست بودجه اتحادیه اروپا گفت که باید قدم‌هایی سخت برداشت تا ۱۲ الی ۱۴ میلیارد یورویی را جبران کرد که در اثر برگزیت به بودجه این اتحادیه ضرر می‌زند.

آغاز تلاش بروکسل برای تصویب بودجه پسابرگزیت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، اتحادیه اروپا این هفته نخستین طرح رسمی را برای بودجه‌ای یک تریلیون یورویی، پس از جدایی بریتانیا از این اتحادیه، ارائه خواهد کرد. این برنامه در حالی ارائه می‌شود که بریتانیا تهدید کرده که جدایی‌ این پادشاهی از اتحادیه اروپا با عمق بیشتری صورت بگیرد.

    از بودجه زمین‌های شخم‌خورده که کشاورزان فرانسوی را عصبانی خواهد کرد، تا پول توسعه مربوط به دموکراسی و مالیات ملی بیشتر، بودجه 2021 تا 2027 ترکیبی قوی خواهد بود.

    «گونتر اوتینگر»، سرپرست بودجه اتحادیه اروپا که قرار است روز چهارشنبه این برنامه را در بروکسل ارائه کند، گفته است که باید قدم‌هایی سخت برداشت تا 12 الی 14 میلیارد یورویی را جبران کرد که در اثر برگزیت به بودجه این اتحادیه ضرر می‌زند.

    در این بین، زمان نیز خود مسئله‌ مهمی است، به‌ویژه آن‌که کمیسیون اروپا،‌ بازوی اجرایی اتحادیه اروپا، در پی آن است که بودجه پیش از انتخابات آینده پارلمان اروپا در ماه می 2019، دو ماه پس از خروج بریتانیا از اتحادیه، تصویب شود.

    کشورهای اتحادیه اروپا تاکید کرده‌‌اند که چنین کاری با توجه به دودستگی‌های میان شرق و غرب و شمال و جنوب در قاره سبز «غیرممکن» است. این در حالی است که بسیاری کشورها نگران هستند دست در جیب خود کنند، آن هم زمانی که پوپولیسم دست بالا را دارد.

    یک مقام رسمی در دفتر «ژان-کلود یونکر»، رئیس کمیسیون اروپا که نخواست نامش فاش شود، گفت که «مقام‌های اروپا باید مسئولیت بلندپروازی‌هایی را که برای دوران پسابرگزیت بیان کرده‌اند به‌عهده بگیرند».

    برچسب ها