عصر خودرو

دبیر انجمن واردکنندگان برنج:

پرداخت ارز ۴۲۰۰ به واردکنندگان به کندی صورت می‌گیرد

عصر بازار- دبیر انجمن واردکنندگان برنج با بیان اینکه پرداخت ارز ۴۲۰۰ به کندی صورت می‌گیرد، گفت: وزارت جهاد با ممنوعیت‌هایی که ایجاد می‌کند موجب خروج ارز بیشتر از کشور می‌شود.

پرداخت ارز ۴۲۰۰ به واردکنندگان به کندی صورت می‌گیرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان، مسیح کشاورز  اظهار کرد: واردکنندگان از ابتدای فروردین تا 20 فروردین برنج را با ارز 4900 تومانی وارد کردند، اما از 21 فروردین قیمت ارز 4200 تومان تعین شد که برای واردکنندگان مشکلاتی را ایجاد کرده است که باید فکری برای شود.

    وی با بیان اینکه این موضوع موجب می‌شود تنظیم بازار به مشکل بخورد، افزود: 100 هزار تن برنج با ارز 4900 تومانی وارد شد و مابقی باید با ارز 4200 تومانی وارد شود با این شیوه چگونه باید بازار تنظیم شود.

    دبیر انجمن واردکنندگان برنج درباره پرداخت ارز 4200 تومانی به واردکنندگان گفت: پرداخت ارز 4200 به کندی صورت می‌گیرد به طوری که به عنوان نمونه از 30 پروفورم‌های ارائه شده فقط برای دو مورد ارز پرداخت شده است اگر کار‌ها به همین منوال ادامه یابد تامین برنج و تنظیم بازار با توجه به نزدیک شدن به ماه رمضان به مشکل بر خواهد خورد.

    کشاورز با بیان اینکه به دلیل سیاست‌های وزارت جهاد ارز بیشتری از کشور خارج شود تصریح کرد: با ممنوعیت‌هایی که ایجاد می‌شود ناچار می‌شویم در یک بازه زمانی مشخص و محدود برنج خریداری کنیم و فروشندگان خارجی نیز از این موضوع بهره برداری کرده و هر مبلغی را که آن‌ها اعلام کنند ناچار به قبول هستیم به نوعی که زمانی برنج با 850 دلار خریداری می‌شد اما، به دلیل همین محدودیت‌ها ناچار به خرید با قیمت 1200 دلار شدیم.

    وی درباره میزان واردات برنج گفت: در سال 96 یک میلیون 500 هزار تن واردات صورت گرفته و در فروردین ماه امسال نیز 66 هزارتن برنج به کشور وارد شده است.

    دبیر انجمن واردکنندگان برنج درباره تعرفه واردات برنج نیز اظهار کرد:به دلیل اینکه قیمت‌های برنج افزایش یافته برای اینکه برنج با قیمت کمتر به دست مصرف کننده برسد تعرفه ثابت مانده است و تغییر نکرده است.

    برچسب ها