عصر خودرو

شبکه برق ایران، آذربایجان و روسیه یکپارچه می شود

عصر بازار- معاونان وزرای نیروی ایران، آذربایجان و روسیه در محل وزارت نیروی آذربایجان در باکو، در خصوص یکپارچه سازی سیستم های برق ۳ کشور تشکیل جلسه دادند.

شبکه برق ایران، آذربایجان و روسیه یکپارچه می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، معاونان وزرای نیروی ایران، آذربایجان و روسیه در محل وزارت نیروی آذربایجان در باکو، در خصوص یکپارچه سازی سیستم های برق 3 کشور تشکیل جلسه دادند.

    بر اساس اعلام وزارت نیروی آذربایجان، ایجاد کوریدور نیروی شمال-جنوب در جریان نشست روسای جمهور 3 کشور در تهران و در جریان سفر رئیس جمهوری ایران به باکو مورد بحث قرار گرفته و وظایفی در زمینه توسعه همکاری های سیستم های 3 کشور به طرف ها محول شده بود. به منظور اجرای این وظایف، امضای موافقتنامه همکاری میان شرکت های توانیر ایران و آذرانرژی آذربایجان، یکی از گام های لازم در مسیر یکپارچه سازی سیستم های برقی سه کشور است. ناطق عباسوف، معاون وزیر نیروی آذربایجان گفت، کوریدور انرژی شرق-غرب مدت سه سال است که وظیفه انتقال برق به گرجستان و ترکیه را بر عهده دارد. فرصت های موجود در زمینه صادرات برق بین کشورهای ایران، آذربایجان و روسیه ظرفیت های جدیدی را برای تشکیل کوریدور نیروی شمال-جنوب فراهم می سازد.

    همایون حائری معاون وزیر نیروی ایران هم در این نشست تاکید کرد که طرف ایرانی علاقمند به یکپارچه سازی سیستم های برق با آذربایجان و روسیه است و هر سه کشور فرصت های مساعدی برای صادرات برق دارند.

    آناتولی یانووسکی، معاون وزیر نیروی ایران نیز بر اهمیت گام های جدی 3 کشور در این مسیر تاکید کرد.

    سپس ایجاد گروه کاری سه جانبه یکپارچه سازی سیستم های برق سه کشور ایران، آذربایجان و روسیه مورد بحث قرار گرفت. این گروه کاری از هر طرف 6 عضو خواهد داشت. همچنین در این نشست پروتکلی در این زمینه به امضا رسید.

    برچسب ها