عصر خودرو

معاون بین الملل وزارت نفت اعلام کرد:

عبور صادرات نفت از مرز ۱.۱۸ میلیون بشکه نفت بعد از «برجام»

عصر بازار- معاون بین الملل و بازرگانی وزارت نفت اعلام کرد : حجم صادرات بعد از «برجام» از مرز ۱.۱۸ میلیون بشکه نفت عبور کرده است.

عبور صادرات نفت از مرز ۱.۱۸ میلیون بشکه نفت بعد از «برجام»
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، امیر حسین زمانی نیا در ششمین همایش تجاری و بانکی ایران - اروپا، اظهار داشت: در حالی که قبل از اجرای «برجام»  1.4 میلیون بشکه ظرفیت صادراتی وجود داشت، بعد از اجرای «برجام» حجم صادرات از 1.18 میلیون بشکه نیز عبور کرد.
    حجم برداشت گاز
    وی در ادامه گفت : آمارها نشان می دهد در میدان های غرب کارون با رشد 400 درصدی برداشت منابع مواجه هستیم  و در زمینه برداشت گاز نیز از 285 میلیون متر مکعب به 553 میلیون متر مکعب دست پیدا کرده ایم.
    همچنین معاون بین الملل و بازرگانی وزارت نفت خبر داد : در سال 97 تلاش داریم که صادرات گاز را به 60 میلیون متر مکعب برسانیم و 5 طرح پتروشیمی به ارزش 1.5 میلیارد دلار را نیز عملیاتی کنیم.
    مدل جدید قراردادهای حوزه صنعت نفت
    این مقام درخصوص مدل جدید قراردادهای حوزه صنعت نفت نیز اظهار داشت: قراردادهای بزرگ بالادستی در زمینه صنعت نفت با مدل های جدید در حال اجرایی شدن است اما با فشارهای دولت آمریکا با روند بسیار کندی در حال پیشروی است.
    زمانی نیا در ششمین همایش تجاری و بانکی ایران – اروپا اعلام کرد : در سال 97 به میزان 6 میلیارد دلار تامین منابع مالی برای شرکت ها، طرح های کوچک، نگه داشت و افزایش تولید داخل صورت می گیرد تا حمایت ها مناسبی از صنعت و تولید صورت بگیرد.
    آینده «برجام»
    معاون بین الملل و بازرگانی وزارت نفت درباره آینده «برجام» گفت : تا زمانی که صادرات نفت بدون مشکل باشد، بازارهای نفت پذیرای نفت ایران باشند، عواید فروش نفت را براحتی دریافت کنیم، تامین مالی پروژه ها صورت بپذیرد، تجهیزات صنعت نفت از بازارهای جهانی خریداری شود و حمل و نقل کشتی و نفت کش ها دچار مشکل نشود از نظر صنعت نفت «برجام» ادامه دارد و ما اهداف خود را با تلاش و سرعت بیشتری ادامه خواهیم داد.

    این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد که با شروع روند تبلیغاتی بازار سرمایه اسلامی ایران، سرمایه گذاران خارجی می توانند برای سرمایه گذاری، بازار ایران را یکی از ملزومات آتی سرمایه گذاری خود قلمداد کنند.

    وی در ادامه در خصوص برگزاری کارگاه های تبلیغاتی اذعان داشت: برگزاری رودشو در کشورهایی که بازار اسلامی در آن رونق دارد می تواند کلید موفقیت بازار سرمایه ایران باشد.

    وی گفت: برپایی کارگاه در لندن، سوئیس، کشورهای اروپایی و مالزی می تواند موجب برجسته شدن فعالیت های بازار سرمایه ایران شود.

    عارف سلطان یکی دیگر از روش های معرفی بازار سرمایه ایران را از طریق بانک توسعه اسلامی دانست و عنوان داشت: همکاری های بیشتر با نهادهای اسلامی مثل بانک توسعه اسلامی می تواند موجب بهبود این روند شود. به این ترتیب که بانک توسعه اسلامی تمام اطلاعات کشور شما در خصوص بازار را به دیگر کشورهای عضو خود ارسال می کند و پیشرفت های اخیر شما به صورت گزارش مکتوب به گوش دیگر کشورهای اسلامی رسیده و موقعیت های سرمایه گذاری را برای آنها شفاف می کند.

    برچسب ها