عصر خودرو

سردرگمی مزمن در خودرویی‌های بورس:

افت ۳۵۰ واحدی شاخص گروه

عصر بازار- امروز شاخص گروه خودرو با افت ۳۵۰.۸ واحدی معادل ۲.۳۷ درصد در ارتفاع ۱۴ هزار و ۴۱۵ واحد قرار گرفت.

افت ۳۵۰ واحدی شاخص گروه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ، در جریان بازار روز جاری خودرویی‌های بورس جزو منفی ترینها بودند، هر چند نمادهای گروه از نظر بنیادی چندان مناسب نیستند ولی باتوجه به اینکه از نظر تکینکی اصلاح عمیقی داشته‌اند، لذا حتی در صورت عدم توافق برجام بسیاری از نمادهای خودرویی جای اصلاحی چندانی ندارند و فقط ممکن است خواب سرمایه داشته باشند.
    ارزش معاملات امروز گروه خودرو و ساخت قطعات مبلغ 11 میلیارد تومان بود که این رقم ناشی از دست به دست شدن تعداد 116.5 میلیون برگه سهم در 9 هزار نوبت معاملاتی بود.
    گرچه گروه‌های دیگر نیز عقب نشینی کردند، عرضه‌های سنگین بازار امروز روی دوش خودرویی‌ها بود در این میان نمادهای بسیاری از گروه خودرو تا صف فروش شدن پیش رفتند که میتوان به نمادهای خاذین، خکاوه، خرینگ، خچرخش، خوساز، ختراک و خمهر اشاره کرد.
    از سویی دیگر خموتور با رشد 5 درصدی و صف خرید خود در این فضای منفی، چشم نوازی می‌کرد. نمادهای بزرگ خساپا و خودرو نیز در حاشیه 2 درصد منفی به قیمتهای 71 تومان و 243 تومان رسیدند. به این ترتیب خساپا حمایتهای محکم خود را یکی پس از دیگری می شکند و در صورت ادامه این روند تا 60 تومان هم جای نزول دارد.
    در مجموع گروه خودرو، نه جای رشد چندان دارد و نه افت سنگین، لذا به نظر می رسد پس از تعیین تکلیف برجام هم سناریوی خسته کننده یک روز در میان مثبت و منفی متعادل را پیش بگیرد.

    برچسب ها