عصر خودرو

با حضور مقامات و مسئولین نظام بانکی؛

ششمین همایش تجاری بانکی ایران- اروپا آغاز به کار کرد

عصر بازار- ششمین همایش دو روزه تجاری - بانکی ایران و اروپا صبح امروز (شنبه) با حضور مقامات ارشد بانکی و اقتصادی کشور در هتل اسپیناس پالاس آغاز به کار کرد.

ششمین همایش تجاری بانکی ایران- اروپا آغاز به کار کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، عبدالناصر همتی رئیس کل بیمه مرکزی، غلامرضا انصاری معاون اقتصادی وزیر امور خارجه و علی ماجدی سفیر ایران در آلمان سخنرانان کلیدی ششمین همایش تجاری - بانکی ایران و اروپا هستند.

    «روابط تجاری و بانکی ایران دو سال پس از اجرایی شدن برجام» محور اصلی همایش خواهد بود. همچنین«اتحادیه اروپا شریکی برای ایران؛ چشم‌انداز همکاری‌های تجاری و بانکی ایران»، «اتحادیه اروپا و مدیریت تطبیق مدرن»، «اجزای چارچوب جامع مدیریت ریسک»، «مطالبات معوق بانکی (NPL) و استانداردهای حسابرسی (IFRS)»، «منابع تجدپذیر انرژی» و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران محورهای این همایش را تشکیل می‌دهند.

    علی دیواندری دبیر این همایش و رییس پژوهشکده پولی و بانکی با یادآوری اینکه سه سال از پایه گذاری همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا می گذرد، افزود: حجم، اندازه و اثرگذاری اقتصاد ایران می طلبید که چنین همایشی برگزار شود؛ اروپا یکی از شرکای بزرگ تجاری ایران است و این همایش فضایی برای گفتگوها خواهد بود.

    رییس پژوهشکده پولی و بانکی توضیح داد که این همایش با همکاری پژوهشکده پولی و بانکی و تعدادی از ایرانیان مقیم اروپا به ویژه گروه مالکی پایه گذاری شده و طبیعتا تدارک و آمادگی های لازم برای برگزاری همایش در اروپا برعهده گروه مالکی و در ایران برعهده پژوهشکده پولی و بانکی است.

    دیواندری با بیان اینکه، برگزاری 5 دوره گذشته همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا آثار مثبتی داشته است، گفت: تاکنون بسیاری از شرکت ها و موسسات مالی و بانکی اروپا به شبکه بانکی کشور متصل شده اند و برگزاری این همایش هم در نقل و انتقال پول و هم در بحث تکنیکی موثر بوده است.

    برچسب ها