عصر خودرو

رئیس اتاق اصناف ایران:

امتناع از فروش کالا در برخی بازارها را رد نمی کنم

عصر بازار- رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه بررسی‌ها در مورد عدم عرضه و فروش کالا به شهرستان‌ها توسط بازاریان و کارخانجات در حال بررسی است، گفت: ممکن است برخی معاندین دست به احتکار بزنند که یقینا با چنین مواردی برخورد خواهد شد.

امتناع از فروش کالا در برخی بازارها را رد نمی کنم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس, علی فاضلی در مورد دلایل عدم فروش کالا توسط بازاریان تهران به شهرستان‌ها، گفت: وضعیت خاصی نیست و شاید گزارشی را که در خصوص عدم فروش کالا توسط بازاریان تهران به شهرستان‌ها به رئیس جمهور ارائه شده است بزرگنمایی کرده‌اند.

    رئیس اتاق اصناف ایران در پاسخ به این سوال که منظور شما این است که چنین اتفاقی نیفتاده است، افزود: نمی‌گویم چنین اتفاقی نیفتاده زیرا نمی‌توانم بدون تحقیق حرفی بزنم. روز گذشته اولین گزارش در این مورد را برای دولت ارسال کردم ولی گزارش نهایی بزودی تهیه می‌شود.

    وی اظهار داشت: بررسی‌ها در خصوص عدم عرضه و فروش کالا به شهرستان‌ها توسط بازاریان و حتی کارخانجات و تولیدکنندگان در حال بررسی است.

    رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه برخی شرکت‌ها و تولید‌کنندگان به بهانه انبارگردانی از عرضه کالا امتناع کرده‌اند،گفت: از نظر ما این موضوع اصلا پذیرفتنی نیست.

    فاضلی گفت: دولت، وزرای دولت و وزیر صنعت به این موضوع تاکید دارند که در گشایش اعتبار  و تامین ارز برای واردات کالا و تامین مواد اولیه هیچ مشکلی وجود ندارد و هر کسی به هر میزانی که بخواهد می‌تواند در این زمینه اقدام کند.

    وی با بیان اینکه دشمن قصد ملتهب کردن بازار را دارد، گفت: ما باید آن را مدیریت کنیم.

    رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به جلسه فعالان اقتصادی و صنایع چرم در تبریز با رئیس جمهور گفت: بعضی‌ها در صنایع چرم گفته‌اند که کالا در این بخش از تهران به شهرستان‌ها فروخته نمی‌شود در حالی که بررسی‌های انجام شده توسط اتاق اصناف ایران و تیم بازرسی در این خصوص نشان می‌دهد که کارخانجات چرم در این زمینه مشکل خاصی ندارند.

    فاضلی بیان داشت: حتی کارخانجات چرم گفته‌اند که چه کسی گفته است که ما کالا به شهرستان‌ها نمی‌فروشیم؟!

    رئیس اتاق اصناف ایران بیان داشت: من از وزیر صنعت، معدن و تجارت درخواست جلسه‌ای را با حضور افرادی که ادعا کرده‌اند بازاریان تهران به شهرستان‌ها کالا نمی‌فروشند کرده‌ام، زیرا آنچه توسط اتاق اصناف ایران بررسی شده است حاکی از آن است که کارخانجات از فروش کالا به شهرستان‌ها امتناع نکرده‌اند.

    وی با تاکید بر اینکه بررسی و تحقیق در این زمینه ادامه دارد، گفت: یقینا آسیب‌شناسی در این عرصه را انجام می‌دهیم و بعد اظهارنظرخواهیم کرد.

    فاضلی بیان داشت: ممکن است برخی معاندین دست به احتکار کالا بزنند و از این فرصت سوء استفاده کنند که یقینا با چنین مواردی برخورد خواهد شد.

    وی در پاسخ به این سوال که آیا قبول دارید در حوزه لوازم خانگی بعد از ایام تعطیلات نوروز تولید‌کنندگان و شرکت‌ها از عرضه کالا به بازار در پی التهابات بازار ارز امتناع می‌کردند، گفت: بله در مورد لوازم خانگی و حتی موبایل این اتفاق افتاد من هم نمی‌گویم که چنین اتفاقی نبوده اما هنوز بررسی‌های اتاق اصناف کامل نشده و بزودی گزارش کامل منتشر می‌شود.

    علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران روز چهارشنبه همایش هم اندیشی اتحادیه‌های پوشاک کشور جهت حمایت از تولید داخلی گفت در جلسه آقای روحانی رئیس جمهور و فعالان اقتصادی تبریز مطرح شده که بازار تهران به شهرستان‌ها کالا نمی‌فروشند.

    وی افزود: نمی‌دانم این موضوع واقعیت دارد یا خیر؟ اما پیرامون این موضوع تحقیقات لازم انجام می‌شود و گزارش آن را برای دولت ارسال می‌کنم.

    این گزارش می‌افزاید: پس از شدت التهابات ارز در روزهای پس از تعطیلات نوروز شرکت‌ها و کارخانه‌های تولید لوازم خانگی از عرضه کالا به بازار امتناع کردند بطوریکه که فروشندگان این صنف کالایی برای عرضه به مشتریان و متقاضیان نداشتند.

    در حال حاضر شرکت‌های لوازم خانگی عرضه کالا را با افزایش 7 تا 10 درصدی قیمت به بازار آغاز کرده‌اند.

    برچسب ها