عصر خودرو

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی خبر داد:

بورس های تهران و روس به هم متصل می شوند

عصر بازار- امکان معامله شهروندان ایرانی در بورس های روسیه و داد و ستد سهام شهروندان روس در بورس های ایران یکی از مهمترین مفاد تفاهم نامه همکاری شرکت سپرده گذاری مرکزی ایران و سپرده گذاری ملی روسیه است.

بورس های تهران و روس به هم متصل می شوند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا, حسین فهیمی، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه درباره جزییات تفاهم نامه شرکت سپرده گذاری مرکزی ایران و سپرده گذاری ملی روسیه توضیح داد.

    وی در خصوص مفاد اصلی این تفاهم نامه گفت: تبادل اطلاعات تخصصی مرتبط با فعالیت های دو شرکت، افزایش تعاملات و کسب تجربیات یکدیگر، همکاری در حوزه های بیش و پس از معاملات و زمینه سازی برای توسعه همکاری های دو جانبه از جمله مفاد اصلی این تفاهم نامه ذکر شده است.

    فهیمی با اشاره به اینکه تبادل دانش؛ تجربیات و دستاوردهای هر دو شرکت در زمینه فراهم کردن زیر ساخت در بازار سرمایه  مهمترین حوزه مورد توافق این تفاهم نامه است، اظهار داشت: هر دو شرکت دستاوردهای قابل توجهی دارند به عنوان مثال ایران در بخش خدمات بنیادی پس از معاملات سامانه ای را در داخل کشور طراحی و راه اندازی کرده که 4 الی 5 سال است به صورت کاملا قابل اتکا و با کمترین خطا در حال کار کردن است و دستاورد قابل توجهی محسوب می شود. براین اساس سرویس های مبتنی بر ارایه خدمات ارزش افزوده و سایر دستاوردهای ما به طرف روسی ارایه شد و مورد توجه قرار گرفت.

    وی درباره خدمات طرف روسی گفت: دستاوردهای طرف روسی در حوزه برگزاری مجامع الکترونیک و همین طور استفاده از تکنولوژی جدید در انتشار اوراق؛ صندوق ها و همین طور فعالیت های رجیستری اوراق بهادار قابل توجه بود.

    مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه درباره دیگر مفاد این تفاهم نامه گفت: یکی دیگر از حوزه های تفاهم و توافق اولیه ایجاد ارتباط بین بورس های مسکو و تهران بود که در این زمینه توافق اولیه صورت گرفت؛ هر دو طرف تفاهم نامه بر روی پروژه های احتمالی در حال کار هستند تا بتوانند چنین ارتباطی را بین دو بازار ایجاد کنند.

    وی مرحله اول را امکان فراهم شدن یک سری از خدمات سرمایه گذاری در بازار سرمایه ایران برای شهروندان روس و بالعکس دانست و گفت: در مراحل بعد امکان انتشار اوراق و سهام برای شرکت ها به منظور تامین مالی برای هر دو شرکت های ایران و روس در کشور مقابل حوزه های تفاهمی بود که به تدریج باید بررسی شوند تا تبدیل به پروژه هایی برای اجرا شوند.

    برچسب ها