عصر خودرو

تحلیل معاون اقتصادی گروه بهمن از تاثیر کشف قیمت "خدیزل"

احتمال افزایش ۳۰ ریالی سود برآوردی "خبهمن"

عصر بازار- یک مقام مسئول در گروه بهمن گفت: کشف قیمت بهمن دیزل در حالی صورت گرفت که با توجه با ارزش ذاتی بالای این سهم انتظار فراوانی برای رشد سودآوری آن وجود دارد.

احتمال افزایش ۳۰ ریالی سود برآوردی "خبهمن"
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، سعید موحدی، معاون اقتصادی گروه بهمن  با رضایت آمیز بودن کشف نرخ هر سهم بهمن دیزل از مجموعه شرکت های تابعه این گروه ، گفت: ارزش ذاتی "خدیزل" فراتر از کشف نرخ صورت گرفته در تابلوی معاملات فرابورس است و در جریان عرضه این سهم حتی با سفارش های خرید بیش از 400 تومانی نیز روبرو بود اما با توجه به مجوزی که از سهامدار عمده گرفته شد کشف نرخ این سهم با نسبت قیمت بر درآمدی 4.9 مرتبه ای صورت گرفت که رضایت عرضه و تقاضا را در بر داشت.

    وی با بیان اینکه عرضه 50 میلیون سهم در نظر گرفته شده از مجموع 100 میلیون برگه سهام قابل عرضه در فرآیند کشف قیمت در عرض 40 ثانیه معامله شده است، افزود: عمده خریداران این سهم اشخاص حقوقی و غیر مرتبط با سهامدار عمده هستند.

    این مقام مسئول با بیان اینکه صورت های مالی بهمن دیزل از دیدگاه سهامدار عمده با ابهام و انحراف مواجه نیست ، عنوان کرد: باید پذیرفت در شرایط تحریمی تلاش می شود که با حفظ سیاست‌های راهبردی، خرید و فروش ها طوری تنظیم شوند که بتوانند بالاترین بازدهی را در بودجه ایجاد کنند.

    وی درباره حاشیه سود متفاوت بهمن دیزل در صورت های مالی این شرکت گفت: "خدیزل" با توجه به فروش محصول ایمن برای طبقه خاصی از بازار خودروی داخلی توانسته همواره از حاشیه سود بالایی بهره ببرد.

    موحدی از برنامه افزایش سرمایه 40 درصدی بهمن دیزل در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: طرح توجیهی این عرضه در حال آماده سازی است و بزودی از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده این افزایش سرمایه محقق خواهد شد.

    این مقام مسئو ل از تحقق کامل سود برآودری بهمن دیزل در پاسیان سال مالی جاری خبر داد و گفت: به نظر می‌رسد با توجه به کشف قیمت مناسب این سهم در روزجاری بر روی سود برآوردی گروه بهمن در بودجه امسال اثر مثبت حدود 30 ریالی داشته باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها