عصر خودرو

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی خبر داد:

اشتغال ۷۲۰هزار کار اولی در سال گذشته

عصر بازار- وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی از اشتغال ۷۰۰هزار کار اولی دارای دفترچه بیمه در سال گذشته خبرداد.

اشتغال ۷۲۰هزار کار اولی در سال گذشته
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، علی ربیعی امروز در دیدار با آیت الله نوری همدانی عنوان کرد: با همه مسائل زیادی که در کشور رخ داد، نسبتا عملکرد قابل قبولی در وزارت کار، تعاون ورفاه اجتماعی انجام شده است و البته نا کافی است؛ این وزارتخانه بزرگترین وزارتخانه اجتماعی کشور است و همه ایرانیان از بدو تولد تا مرگ با این وزارتخانه مرتبط هستند.

    وی بیان کرد: با وجود رکود طولانی مدت در کشور، سعی شد تا از ریزش نیرو جلوگیری شود،  ولی بازهم ریزش نیرو در کارخانه‌ها وجود داشت؛ همچنین امسال 720هزار شغل اولی داشتیم که مشغول به کار شدند ولی با این وجود هنوز، میزان عرضه نیرو و متقاضی کار بیشتر از ظرفیت جذب است و باید در این خصوص تلاش کنیم.

    وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تصریح کرد: حقوق بازنشستگی در 5سال پیش 500هزار تومان بود و تورم 67 درصد بالای حقوق  بازنشستگان بود که باعث کاهش قدرت خرید آن‌ها شده بود؛ در این سالها سعی کردیم قدرت خرید را افزایش دهیم و امسال حداقل حقوق بازنشستگان به 1میلیون و 200هزار تومان می‌رسد.

    وی افزود: با بودجه سازمان های حمایتی، حقوق افرادی که تحت پوشش سازمان های حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد بودند 3.4 دهم افزایش یافت و با احتساب یارانه نقدی، یک خانواده 5نفره، ماهانه 700هزار تومان دریافت می‌کند.

    ربیعی تصریح کرد: جمعیت سالمند در 20 سال آینده بسیار زیاد می‌شود و اگر برنامه ریزی درست نداشته باشیم، فقر و سالمندی گره می‌خورد و مشکلات زیادی را به وجود می آورد.

    وی اظهار کرد: در حوزه رفاه و رسیدگی به وضعیت معلولان، برای خانواده های دارای دو معلول، 8هزار مسکن ایجاد شده است و ایجاد 4هزار مسکن دیگر نیز در حال برنامه ریزی است.

    برچسب ها