عصر خودرو

دو تفاهمنامه همکاری با سرمایه گذاران ژاپنی امضاء شد

عصر بازار- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: دو تفاهم نامه سرمایه گذاری با گروه سرمایه گذار ژاپنی امضاء شد.

دو تفاهمنامه همکاری با سرمایه گذاران ژاپنی امضاء شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خبرآنلاین, اقبال عباسی در نشست امضای تفاهم نامه سرمایه گذاری با گروه سرمایه گذاران ژاپنی تأکید کرد: این تفاهم نامه ها بین استانداری چهارمحال و بختیاری و شرکت های "تویو تریدینگ" و "تین تک الکتریک اینستالیشن" از کشور ژاپن به امضاء رسید.

    وی افزود: این یادداشت های تفاهم تنها یک توافق اولیه بین طرفین مرتبط با پروژه است و شامل شروط الزام آوری برای انجام طرح و یا سرمایه گذاری بالقوه نمی شود.

    عباسی تصریح کرد: همچنین این تفاهم نامه ها یک تعهد الزام آور حقوقی و قانونی برای طرفین نیست و تنها در صورت عقد یک قرارداد قطعی برای انجام پروژه و سرمایه گذاری تعهدات لازم الاجرا و قانونی خواهد بود.

    وی بیان داشت: تفاهم نامه های همکاری بین استانداری چهارمحال و بختیاری و شرکت های سرمایه گذاری ژاپنی در زمینه انرژی های نو است.

    استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح ها براساس اولویت های مکانی و شرایط موجود بررسی می شود.

    وی عنوان داشت: چهارمحال و بختیاری زمینه ها، فرصت ها و ظرفیت های فراوانی در حوزه های آب، تصفیه خانگی آب آشامیدنی و فاضلاب، سدسازی، شبکه آبیاری، راه، راه آهن، صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی، گردشگری، هتل سازی و اجرای مجموعه های تفریحی و رفاهی دارد.

    عباسی اظهار کرد: تمامی اقدامات اداری به منظور دریافت استعلامات و صدور مجوزهای قانونی در کمترین زمان ممکن صورت می گیرد.

    نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: چهارمحال و بختیاری ظرفیت مطلوبی برای اجرای طرح های انرژی تجدیدپذیر و نو دارد.

    علی کاظمی باباحیدری بیان کرد: مسئولان کشور و چهارمحال و بختیاری برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی همراهی و همدلی دارند.

    وی ادامه داد: زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف چهارمحال و بختیاری فراهم است.

    نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اراده برای جذب سرمایه گذاران خارجی و داخلی به منظور سرمایه گذاری در بخش های مختلف چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

    محمد خالدی عنوان کرد: البته تسریع در زمان و روند اجرای طرح های سرمایه گذاری در چهارمحال و بختیاری برای مسئولان و نمایندگان استان مهم است.

    مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده مکان ها و زمین های مستعد اجرای طرح های انرژی خورشیدی در استان شناسایی و به سرمایه گذاران معرفی می گردد.

    ملک محمد قربانپور خاطرنشان کرد: به همین منظور مسئولان چهارمحال و بختیاری برای تمهید مقدمات سرمایه گذاری و ایجاد زیرساخت های لازم در این بخش آمادگی خود را اعلام می کنند.

    وی یادآور شد: چهارمحال و بختیاری به عنوان بلندترین نقطه کشور به بام ایران شهرت یافته و به همین منظور قابلیت اجرای طرح های انرژی های نو به ویژه در حوزه خورشیدی و بادی در این استان وجود دارد.

    نماینده گروه سرمایه گذار ژاپنی نیز گفت: در ژاپن اجرای طرح های انرژی نو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
    شویچی نیشیمورا (Shoichi Nishimura) تأکید کرد: دسترسی به انرژی های نو و تجدیدپذیر هدف مشترک تمامی سرمایه گذاران ایرانی، ژاپنی و غیره است.

    برچسب ها