عصر خودرو

جلسه ستاد اقتصادی با حضور نمایندگان بخش خصوصی؛

روحانی: همه نیازهای ارزی در سیستم جدید با شفافیت تامین می‌شود

عصر بازار- در جلسه ستاد اقتصادی دولت که روز پنجشنبه به ریاست رئیس جمهور تشکیل شد، نمایندگان بخش خصوصی و بانک های کشور با حمایت از سیاست ارزی اخیر دولت، نظرات و پیشنهادهای خود را برای اجرای کامل و دقیق آن ارائه کردند.

روحانی: همه نیازهای ارزی در سیستم جدید با شفافیت تامین می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا, حسن روحانی در این جلسه با قدردانی از تلاش های صادرکنندگان که موجبات رشد صادرات غیرنفتی و حضور گسترده‌تر ایران در بازارهای جهانی را فراهم کرده‌اند، گفت: هدف سیاست ارزی دولت آرامش و ثبات در بازار ارز بوده است که لازمه رشد پایدار اقتصاد کشور است و بیشترین کمک را به تولید کنندگان و صادرکنندگان برای برنامه ریزی فعالیت های اقتصادی خود می کند. برای تحقق این هدف، همفکری و همکاری بخش خصوصی و بانکها ضروری است.

    وی اظهار کرد: درآمد ارزی کشور در شرایط کاملا اطمینان بخشی است و همه نیازهای ارزی در سیستم جدید با شفافیت کامل قابل تامین است.

    در این جلسه مسوولان اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی ایران، کنفدراسیون صادرات، انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی، انجمن صادرکنندگان پتروشیمی و خانه معدن و مدیران بانکهای دولتی و خصوصی، با تشکر از استقبال دولت از نظرات فعالان اقتصادی، اتخاذ سیاست ارزی جدید توسط دولت و بانک مرکزی را ضروری شمرده و آمادگی خود را برای همکاری کامل اعلام و پیشنهادهای خود را برای رفع ابهامات و اشکالات اجرایی ارائه کردند.

    روحانی با تشکر از همکاری فعالان اقتصادی با اجرای این طرح ، تاکید کرد: در سیستم جدید ارزی ، صادرکنندگان در فروش ارز خود حتی یک روز نباید معطل بمانند و بانکها باید برای جذب سپرده های ارزی مردم ، تشویق و تسهیلات لازم را فراهم کنند و مجموعه سیاستهای اقتصادی کشور در جهت حمایت از رشد مستمر صادرات هماهنگ شود.

    برچسب ها