عصر خودرو

نتیجه اجرای طرح رجیستری؛

درخواست ۸۰ شرکت از ۳ برند موبایل برای ایجاد نمایندگی در ایران

عصر بازار- رئیس اتحادیه دستگاههای مخابراتی از تمایل و درخواست ۸۰ شرکت موبایلی برای واردات رسمی ۳ برند آمریکایی آیفون، موتورولا و بلک بری در ایران خبر داد.

درخواست ۸۰ شرکت از ۳ برند موبایل برای ایجاد نمایندگی در ایران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، مهدی محبی  با بیان اینکه با اجرای طرح رجیستری، بازار گوشی های موبایل از ورود کالای قاچاق پاک شده است، اظهار داشت: آخرین مرحله طرح رجیستری از اول اردیبهشت ماه آغاز شده و براساس آن تمامی گوشی های موجود در بازار باید پس از ثبت شناسه واردات، در شبکه اپراتورهای موبایل فعال شوند.

    وی گفت: ممکن است برخی گوشی های موجود در بازار، قبل از روز اول اردیبهشت ماه توسط فروشندگان با گذاشتن یک سیم کارت درون آن، فعال شده باشد که خریداران باید در زمان خرید به این نکته توجه کرده و گوشی باز شده و بدون پلمپ خریداری نکنند.

    رئیس اتحادیه دستگاههای مخابراتی با اشاره به اینکه طرح رجیستری 100 درصد جلوی قاچاق گوشی تلفن همراه را گرفته و جای هیچگونه دورزدنی در این طرح وجود ندارد، اضافه کرد: براساس اظهار برخی مسافران در اجرای این طرح، در هفته گذشته 4 هزار گوشی متعلق به مسافرانی که وارد کشور شده بودند، قطع شد.

    وی ادامه داد: این مسافران مدل گوشی را پایین تر از مدل اصلی خود عنوان کرده بودند تا هزینه گمرکی کمتری پرداخت کنند اما در زمان ثبت شناسه، شبکه موفق به شناسایی این تناقض شد و این تعداد گوشی از دسترس خارج شده است.

    محبی تمایل و درخواست برای ایجاد نمایندگی گوشی های موبایلی که تاکنون در ایران نمایندگی و خدمات پس از فروش نداشتند را از دیگر نتایج طرح رجیستری عنوان کرد.

    وی توضیح داد: برای مثال هم اکنون 48 شرکت موبایلی از 3 برند موتورولا، آیفون و بلک بری نسبت به راه اندازی دفتر نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش در ایران اقدام کرده اند و 40 شرکت دیگر نیز در حال ورود به این عرصه هستند. این برندها تاکنون به صورت غیررسمی وارد بازار ایران می شود اما هم اکنون پیش بینی این است که بیش از 80 شرکت در ایران، نمایندگی فروش این 3 برند آمریکایی را برعهده گیرند.

    رئیس اتحادیه دستگاههای مخابراتی اضافه کرد: مابقی برندهای گوشی موبایل در ایران تحت عناوین مختلف به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم نمایندگی فروش و خدمات داشته اند که با اجرای طرح رجیستری و کاهش قاچاق این برندها، فعالیت آنها شکل ضابطه مندتری به خود گرفت.

    برچسب ها