عصر خودرو

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه:

کالاهای ترک با دلار ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌شوند

عصر بازار- رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه از انجام مبادلات تجاری ایران و ترکیه و انجام واردات از این کشور با دلار ۴۲۰۰ تومان خبر داد و تصریح کرد که مشکلی برای ثبت سفارش کالا از ترکیه وجود ندارد.

کالاهای ترک با دلار ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌شوند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، حدود دو هفته از تصمیم دولت برای تعیین دلار 4200 تومانی می‌گذرد و در این مدت بانک مرکزی اعلام کرده که معادل دو میلیارد و 362 میلیون دلار با نرخ 4200 تومان برای واردات تخصیص داده شده است. برخی از فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی اظهار کرده‌اند که دلار 4200 تومانی برای مبادلات تجاری به آن‌ها اختصاص داده نشده است اما در این باره رضا کامی می‌گوید در مورد ترکیه مشکلی برای استفاده از دلار 4200 تومانی وجود ندارد و ثبت سفارش‌ها و گشایش اعتبار در حال انجام است.

    رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه اظهار کرد: هیچ تفاوتی بین ترکیه و کشورهای دیگر در زمینه تخصیص نرخ ارز برای واردات وجود ندارد.

    کامی ادامه داد:‌ البته مدتی است که مبادلات دلاری بین ایران و ترکیه مطرح نیست، یا به صورت یورو و یا به صورت لیر ترکیه گشایش اعتبار انجام می‌گیرد و با دلار گشایش اعتبار نمی‌شود. اخیرا هم با لیر ترکیه و پول ملی ما یعنی ریال معاملات تداوم پیدا می‌کند و هیچ نوع ممنوعیتی در رابطه با مبادلات بازرگانی ایران و ترکیه وجود ندارد.

    رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه افزود: مدتی قبل دولت اعلام کرد که چهار کشور که ترکیه هم یکی از آن‌ها بود معاملات تجاری باید از طریق بانک‌ها صورت بگیرد و بدون انتقال ارز امکان پذیر نیست اما از طریق بانک و با روش‌های مختلف بانکی امکان پذیر است.

    وی اضافه کرد: دلار 4200 تومانی برای معاملات با ترکیه قابل استفاده است و معادل آن به صورت لیر و ریال انجام می‌شود. در مجموع سیاست جدید ارزی در تبادلات با ترکیه مثبت ارزیابی می‌شود اما مدتی اختلالاتی در سیستم ثبت سفارش به وجود آمده بود که ظاهرا این مشکلات رفع شده است. کسانی هم که از قبل ثبت سفارش داشته از طریق بانک توانسته‌اند گشایش اعتبار کنند.

    برچسب ها