عصر خودرو

کاهش تولید تنها راهکار تقویت تقاضا؛

بزرگان مس دنیا، دنده عقب می گیرند

عصر بازار- کاهش تقاضا، کماکان اصلی ترین تهدید تولیدکنندگان و بهای مس در بازارهای جهانی است.

بزرگان مس دنیا، دنده عقب می گیرند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، بزرگان صنعت مس جهان اعلام کردند که برای خروج از وضعیت بحرانی فعلی،‌ تولید خود را برای سال های آتی کاهش خواهند داد.

    بر اساس گزارش های منتشر شده از سوی بلومرگ، تاکنون 15 تولیدکننده مس در دنیا اعلام کرده اند که با هدف تقویت بازار و مدیریت هزینه های خود، در مجموع 517 هزار تن از تولید خود را کاهش می دهند تا بازار به تعادل عرضه و تقاضا دست یابد.

    تحلیل ها نشان می دهد که  20درصد تولیدکنندگان مس دنیا با قیمت فعلی در محدوده زیان دهی قرار دارند و به رغم افت تولید، تحت فشار توقف کامل و خروج از بازار هستند.

    طی سال‌های گذشته تجربه نوسان بهای فلز سرخ نشان داده است که تغییرات بهای این کالا بیش از آنکه به داده‌های بنیادین و عرضه و تقاضا مربوط باشد به شرایط دیگری همچون وضعیت کلی در اقتصاد جهانی وابسته بوده است. بهای فلز سرخ طی سال جاری افت بیش از 27 درصد را تجربه کرده و به کمترین مقدار خود از ماه مه ‌2009 رسیده است.

    این در حالی است که سرمایه‌گذاران دلیل این افت را تقویت دلار و کاهش تقاضای چین می‌دانند. معاملات روز جمعه گذشته با بهای 4636 دلار به ازای هر تن ثبت شد که نسبت به پنجشنبه اخیر افت 66/0 درصدی را تجربه کرد.

    از سویی داده‌های اقتصادی نشان می‌دهد فعالیت‌های تولیدی چین در ماه جاری میلادی با سریع‌ترین سرعت خود بعد از بحران مالی جهانی افت کرده است که این موضوع ناشی از کندشدن تقاضای این محصول در بازارهای جهانی بوده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها