عصر خودرو

مشاور وزیر نفت:

قرارداد IPC کلید ورود به بازارهای بین‌المللی است

عصر بازار- مشاور وزیر نفت با اشاره به رکوردهای خوب پیمانکاران داخلی در زمینه حفاری‌های پارس جنوبی، گفت: با این حال آنها باید بتوانند با زبان بین المللی کار کنند و این قراردادها کلید ورود به بازارهای بین المللی اند.

قرارداد IPC کلید ورود به بازارهای بین‌المللی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، غلامرضا منوچهری، در دومین روز کنفرانس تهران در نشست معرفی ظرفیتهای داخلی کشور با تاکید بر لزوم آشنایی پیمانکاران داخلی با زبان بین المللی، اظهار کرد: پیمانکاران داخلی در بخش حفاری توانستند رکوردهای خوبی را در پارس جنوبی کسب کنند، اما هنوز با رکوردهای جهانی فاصله دارند.

    وی با بیان این که شرکتهای ایرانی در قراردادهای IPC به عنوان شریک در کنار شرکتهای خارجی حضور خواهند داشت، تصریح کرد: قراردادهایی که امروز معرفی می شوند جایگاه شرکتهای ایرانی را در لایه های مختلف کار لحاظ کرده است.

    مشاوروزیر نفت با تاکید بر اینکه شرکتهای خارجی براساس استانداردهای خود در ایران کار می کنند، عنوان کرد: این قراردادها فرصت خوبی برای رشد شرکتهای داخلی است تا بتوانند رفتار بین المللی داشته باشند که این مساله کلید ورود به بازارهای بین المللی است.

    وی افزود: به این ترتیب شرکتهای ایرانی می توانند در جایگاه واقعی خود قرار گرفته و به نوعی بین المللی شدن را تمرین کنند و با سرمایه گذاریهای میلیارد دلاری که قرار است انجام شود خودمان را انطباق دهیم.

    منوچهری تصریح کرد: در این میان بانکها و بیمه ها باید نقش خودشان را ایفا کنند تا پروژه های بخش نفت رشد پیدا کنند و در یک دهه آینده کار زیادی برای رشد و توسعه صنعت نفت انجام شود.

    مشاور وزیر نفت با اشاره به اینکه چنانچه شرکتهای ایرانی از استعداد و ظرفیت مناسبی در بخش بالادستی برخوردار باشند می توانند به عنوان شریک در قراردادهای IPC حضور داشته باشند، خاطر نشان کرد: شرکتهای ایرانی در بخش دریایی رشد کرده اند و فعالیتهایی مانند لوله گذاری، ساخت سکوها و جکتها صددرصد از سوی شرکتهای ایرانی انجام شده است.

    منوچهری با اشاره به ظرفیتهای داخلی که در کشور به کار گرفته نمی شوند، افزود: مهم این است که رشد تکنولوژیکی و کیفی داشته ایم و در کار با شرکتهای خارجی می توانند رشد کیفی نیز داشته باشند.

    وی تصریح کرد که انتظار دارد شرکتهای ایرانی در قالب این قراردادها رشد کنند.

    وی با اشاره به اینکه صادرات نفت در زمان جنگ، تولید نفت مناطق نفت خیزجنوب و فلات قاره در زمان جنگ و بهره برداری از فازهای پارس جنوبی در ایام تحریم، متوقف نشد، گفت: همه این قابلیتها با حضور شرکتهای خارجی دوچندان شده و سبب ارتقای توان شرکتهای داخلی خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها