عصر خودرو

معاون وزیر نفت خبر داد:

آغاز مذاکرات نفتی ایران و توتال فرانسه

عصر بازار- معاون وزیر نفت با اشاره به انجام مذاکرات جدید نفتی با توتال فرانسه، از احتمال مشارکت جدید با سینوپک چین در فاز دوم طرح توسعه میدان نفتی یادآوران خبر داد.

آغاز مذاکرات نفتی ایران و توتال فرانسه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، دور جدید مذاکرات شرکت ملی نفت ایران و شرکت توتال فرانسه امروز در تهران توسط رکن‌الدین جوادی معاون وزیر نفت و استفان میشل مدیرخاورمیانه و شمال آفریقای توتال برگزار شد.

    رکن الدین جوادی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مذاکرات انجام گرفته با مقامات توتال فرانسه در تهران، گفت: احتمال همکاری مجدد با شرکت سینوپک چین در طرح توسعه میدان یادآوران وجود دارد و برای توسعه میدان فرزاد بی با هندی‌ها در حال مذاکره هستیم.

    مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران همچنین در خصوص جزئیات قراردادهای جدید صنعت نفت هم اظهارداشت: آنچه که در خصوص این قراردادها در کنفرانس تهران اعلام می شود اصولی است که توسط دولت نیز تصویب شده و البته وزارت نفت همچنان همچون گذشته از پیشنهادهای مناسب و سازنده برای بهبود این مدل قراردادها استقبال می کند تا اجرای این قراردادها مطابق با منافع ملی و در مسیر حداکثر سازی این منافع باشد.

    معاون وزیر نفت با اعلام اینکه در قراردادهای جدید شرکت توسعه دهنده و سرمایه گذار سود خود را از محل تولید می گیرد، تصریح کرد: از سوی دیگر توسعه میدان به شکل بعضا مقطعی و یا با برگزاری مناقصه های مختلف انجام نخواهد شد.

    جوادی استفاده از مدل جدید قرادادی را فرصتی مناسب برای حضور شرکت های ایرانی و تاسیس شرکتهای مشترک اعلام کرد و در پاسخ به سئوالی در خصوص چگونگی همکاری شرکت ملی نفت ایران با چینی ها بیان کرد: ما به چینی‌ها به عنوان شریکی استراتژیک نگاه می کنیم و امیدواریم آنها نیز برای حفظ این رابطه  تلاش کنند.

    معاون وزیر نفت همچنین در خصوص هدفگذاری میزان تولید نفت ایران در دوران پساتحریم توضیح داد: به منظور افزایش ظرفیت تولید نفت به 4 میلیون و 700 هزار بشکه در روز تا پایان برنامه ششم برنامه ریزی کرده ایم و به این ترتیب با توجه به افت طبیعی مخازن باید بیش از دو میلیون بشکه به ظرفیت تولید نفت کشور افزوده شود.

    مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران خاطرنشان کرد: در کنار افزایش ظرفیت تولید نفت خام برنامه‌هایی که برای افزایش ظرفیت تولید روزانه میعانات گازی تعریف و اجرایی خواهد شد.

    جوادی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران همچنین امروز با مدیران ارشد شرکت نفت و گاز سوکار جمهوری آذربایجان و شرکت پتروناس مالزی دیدار و گفتگو کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها