عصر خودرو

عضو هیات مدیره سازمان بورس مطرح کرد؛

مزایای معاملات اوراق مبتنی بر کالا در بورس کالای ایران

عصر بازار- عضو هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به آغاز معاملات گواهی سپرده کالایی در بورس کالا گفت: گواهی سپرده کالایی به دارندگان کالا این امکان را می‌دهد، کالای خود را به سپرده و اوراق بهادار تبدیل کنند.

مزایای معاملات اوراق مبتنی بر کالا در بورس کالای ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، قاسم محسنی توضیح داد: معامله این اوراق بهادار در واقع معامله همان کالاها محسوب می‌شود، با این امکان که نگهداری آن کالاها در انبارهای مورد تایید بورس کالا فراهم شده و شرایط راحت تری را برای تولیدکنندگان رقم می‌زند.

    وی با بیان اینکه امکان تامین مالی و اخذ تسهیلات از نظام بانکی به پشتوانه گواهی سپرده کالایی نیز وجود دارد، گفت: بورس کالای ایران با راه‌اندازی ابزارهای نوین معاملاتی که مبتنی بر کالا هستند، در جهت تامین مالی تولیدکنندگان حرکت می‌کند و امیدواریم که ابزارهای مشتقه‌ای که هم اکنون بر روی بعضی کالاها وجود دارد گسترش بیشتری پیدا کند.

    رئیس کمیته برنامه‌ریزی،سیاست‌گذاری و ریسک سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: یکی از مزایای ابزارهای مشتقه مبتنی بر کالا برای مصرف کننده و تولید کننده آن کالا، بهره‌مند شدن از مزیت پوشش نوسانات نرخ کالا است.

    عضو هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بورس‌های کالایی با شفافیت معاملاتی، پوشش نوسان نرخ محصولات و کالاها و تامین مالی نقش مهمی در اقتصاد کلان جامعه بازی می کنند.

    محسنی با اشاره به نقش بورس کالا در شفاف سازی قیمت‌ها گفت: بورس کالا با کشف قیمت کالاهایی که در زنجیره تولید استفاده می شوند،اثر گذاری زیادی در اقتصاد کشور دارد و کشف قیمت این کالاهای اساسی در بورس، مشخص کننده قیمت بسیاری از کالاهای دیگری است.

    عضو هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان اظهارکرد: این اطلاعات شفاف بورس‌های کالایی است که به سرمایه گذاران این امکان را می دهد بر روی کدام صنعت سرمایه گذاری کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها