عصر خودرو

معاون سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران:

شش میلیارد دلار نیاز صنعت آلومینیوم به سرمایه گذاری

عصر بازار- معاون سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: برای توسعه صنعت آلومینیوم ایران نیازمند ۶ میلیارد دلار سرمایه گذاری هستیم.

شش میلیارد دلار نیاز صنعت آلومینیوم به سرمایه گذاری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، اردشیر سعد محمدی گفت: در افق 1404 تولید یک و نیم میلیون تن آلومینیوم در سال تعیین شده است که برای رسیدن به این چشم انداز به 6 میلیارد دلار سرمایه گذاری جدید در این صنعت نیازمندیم.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت تولید آلومینیوم کشور 430 تن در سال است، گفت: در سال 96، 340 هزار تُن آلومینیوم تولید شد که از این میزان 176 هزارتن صادر و 224 هزارتن در داخل کشور مصرف شد.

    سعد محمدی با اشاره به طرح های در حال اجرای صنعت آلومینیوم کشور گفت: طرح 40 هزار تُنی آلومینیوم جاجَرم مراحل پایانی خود را سپری می کند و تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید .

    وی افزود: همچنین در منطقه لامرد استان فارس نیز طرحی با ظرفیت 800 هزار تُن در حال اجراست که در حال حاضر 48 درصد رشد فیزیکی دارد و تا تابستان سال آینده فاز اول آن با ظرفیت 300 هزارتن به بهره برداری خواهد رسید.

    سعد محمدی با بیان اینکه با راه اندازی طرح های جدید ظرفیت تولید شمش آلومینیوم کشور به یک و نیم میلیون تن در سال خواهد رسید گفت: برای تکمیل زنجیره تولید و توسعه صنایع پایین دستی نیز چندین طرح در حال اجراست.

    وی در توضیح این طرح ها گفت: یکی از طرح ها کارخانه تولید پترولیوم کوک با سرمایه گذاری 850 میلیون یورو و همچنین طرح تولید ورق های تخت با ظرفیت 160 هزارتن و با سرمایه گذاری 600 میلیون یورویی است که آماده واگذاری به سرمایه گذاران است.

    وی طرح تولید پودر آلومینیوم از مواد اولیه صنعت آلومینیوم را نیز از دیگر طرح های آماده سرمایه گذاری عنوان کرد وافزود: این طرح با ظرفیت 800 هزارتن و سرمایه گذاری 600 میلیون یورویی آماده واگذاری است.

    سعدمحمدی با اشاره به چشم انداز مصرف آلومینیوم در کشور که تا سال 2025 به سرانه 10 کیلوگرم به ازای هرنفر و 940 هزارتن در سال خواهد رسید، گفت: برای توسعه علمی ، فنی و تخصصی صنعت آلومینیوم کشور چاره ای جز جذب سرمایه و اجرایی کردن طرح های در دست احداث نیست.

    معاون ایمیدرو، انرژی ارزان را از مزیت های صنعت آلومینیوم کشور عنوان کرد و افزود: در حال حاضر صنعت آلومینیوم در جهان به سمت استفاده از انرژی گاز رفته است و از آنجا که کشور ما بزرگترین ذخایر گازی جهان را دارد می تواند با توسعه صنعت آلومینیوم ارزش افزوده مناسبی برای کشور ایجاد کند.

    برچسب ها