عصر خودرو

درخواست روسیه از سازمان تجارت جهانی برای شرکت در نشست جنگ تجاری آمریکا و چین

عصر بازار- روسیه برای شرکت در نشست جنگ تجاری آمریکا و چین از سازمان تجاری درخواست کرد، البته کشورهای تایلند، اتحادیه اروپا و هنگ‌کنگ هم چنین درخواست هایی داشتند.

درخواست روسیه از سازمان تجارت جهانی برای شرکت در نشست جنگ تجاری آمریکا و چین
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، یک مقام نزدیک به WTO اعلام کرد:‌روسیه درخواستی را به سازمان تجارت جهانی فرستاده و خواسته است تا در نشست که با حضور آمریکا و چین برگزار می‌شود،‌روسیه هم شرکت کند، این نشست قرار است درباره جنگ تجاری و اعمال تعرفه برای فولاد و آلومینیوم از سوی آمریکا برگزار شود.

    این منبع گفته است کشورهایی مانند تایلند، اتحادیه اروپا و هنگ‌کنگ هم درخواست مشابهی را به سازمان تجارت جهانی داشته‌اند. این کشورها درخواست کرده‌اند تا در کنفرانس بین آمریکا و چین حضور داشته باشند. چین از آمریکا درباره اعمال تعرفه بر فولاد و آلومینیوم شکایت کرده است.

    این منبع آگاه سازمان تجارت جهانی اعلام کرد: در صورتی که کشوری به عنوان عضو سوم در این جلسه شرکت کند تنها می‌شنود و نقطه نظرات خودش را بازگو می‌کند.

    در 19 آوریل روسیه درخواست خود را به سازمان تجارت جهانی برای شرکت در جلسه به عنوان کشور سوم ارسال کرده است.

    اعمال تعرفه از سوی ‌آمریکا برای واردات فولاد و آلومینیوم سرآغازی بر جنگ تجاری بود، در ادامه اضافه شدن تحریم‌های شرکت‌های روسی به ویژه شرکت روسال نیز به این جنگ تجاری دامن زد.

    اعمال تعرفه 10 درصدی بر آلومینیوم و تحریم بزرگترین شرکت تولید کنده آلومینیوم روسیه دو دلیل عمده‌ای بود که قیمت این فلز اصلی و پرکاربرد در جهان را تا 30 درصد افزایش داد.

    افزایش قیمت این فلز جنجال زیادی را عمدتا در کشورهای مصرف کننده داشت چرا که افزایش 30 درصدی قیمت تولید محصولات مرتبط با آن را به صرفه نمی‌کرد.

    البته قرار است این محدودیت تعرفه‌ای در دوم می برداشته شود،‌ روز گذشته کاخ سفید بیانیه‌ای داده بود مبنی بر اینکه اگر رئیس شرکت روسال سمت خود را واگذار کند و سهام‌های خود را تحویل دهد آمریکا شرکت روسال را لغو تحریم خواهد کرد اما بلافاصله روسیه اعلام کرد هیچ صداقتی در گفتار آمریکا وجود ندارد و به گفته‌های آمریکا همواره با شک و تردید باید نگریست.

    برچسب ها