عصر خودرو

وزیر صنعت خبر داد:

افزایش ۱۵ درصدی صادرات غیرنفتی

عصر بازار- صادرات غیرنفتی افزایش ۱۵ درصدی داشته که ۳۹.۴ درصد آن کالا‌های غیر از میعانات گازی و پتروشیمی است.

افزایش ۱۵ درصدی صادرات غیرنفتی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از شاتا، محمد شریعتمداری در آیین افتتاح پروژه های صنعتی استان آذربایجان شرقی گفت: در سال 96 نزدیک به هزار و 23 واحد صنعتی کوچک و بزرگ که 42 واحد آن بزرگ صنعتی است در استان اذربایجان شرقی با استفاده از تسهیلات طرح نوسازی و بهسازی و طرح رونق تولید با مجموع دو هزار و 600 میلیارد تومان به عرصه تولید و اشتغال بازگشتند.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال گذشته در مجموع 492 واحد صنعتی با رشد بیش از 32 درصد نسبت به سال 95 در استان آذربایجان شرقی پا به عرصه وجود نهاد و موجبات اشتغال قابل ملاحظه‌ای را فراهم کرد.
    وی افزود: در شش ماهه اول 96 و پایان دولت یازدهم 222 واحد صنعتی جدید ( 105 واحد ایجادی و 117 واحد توسعه ای) و در شش ماهه دوم96 در آغاز دولت دوازدهم 273 واحد صنعتی (120 ایجادی و 153 جدید صنعتی) و در مجموع 492 واحد صنعتی جدید در این استان تاسیس شدند.
    وی افزود: نگاه مردم به آینده، اقتصاد و صنعت را تقاضای تاسیس واحدهای صنعتی جدید نشان می دهد.

    در سال گذشته در مجموع 492 واحد صنعتی با رشد بیش از 32 درصد نسبت به سال 95 در استان آذربایجان شرقی پا به عرصه وجود نهاد و موجبات اشتغال قابل ملاحظه‌ای را فراهم کرد.

    همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در شش ماهه اول سال گذشته 485 واحد و در شش ماهه دوم با رشد قابل ملاحظه ای 585 واحد و در مجموع هزار و 70 واحد که 24.5 درصد رشد را نسبت به سال قبل از ان نشان می دهد، تقاضای تاسیس واحدهای صنعتی را در این استان داشتند.
    شریعتمداری ضمن ابراز خوشحالی از خبر اعلام شده رییس جمهور در جمع مردم تبریز اعلام کرد: صادرات غیر نفتی کشور رشد 15 درصدی داشته و از این میزان 39.4 درصد رشد کالاهای غیر از میعانات گازی و پتروشیمی است.
    وی در ادامه افزود: در استان اذربایجان شرقی در سال 96، 20 درصد صادرات غیرنفتی رشد کرد که عموما صادرات صنعتی به کشورهای مختلف بوده است، به عنوان نمونه واحد آهنگری تراکتور سازی تبریز به 5 کشور مهم صادرات دارد.

    برچسب ها