عصر خودرو

کشورها با بالاترین بهبود در شاخص جهانی کارآفرینی

عصر بازار- شاخص کارآفرینی ایران در سال ۲۰۱۸ با ۱۳ رتبه بهبود به جایگاه ۷۲ درمیان ۱۳۷ کشور جهان رسید و از این منظر پنجمین کشور جهان در بهبود امتیاز است.

کشورها با بالاترین بهبود در شاخص جهانی کارآفرینی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، شاخص جهانی کارآفرینی (GEI) اندیکاتوری است که سلامت اکوسیستم کارآفرینی در یک کشور را از طریق اندازه‌گیری کیفیت کارآفرینی در دو سطح فردی و نهادی مورد ارزیابی قرار می دهد.

    بر اساس آمار منتشر شده از شاخص جهانی کارآفرینی، رتبه کارآفرینی ایران در سال 2018 با افزایش 13 رتبه‌ای در میان 137 کشور جهان به 72 رسیده است.

    گزارش منتشر شده نشان می‌دهد رتبه کارآفرینی ایران در منطقه منا (خاورمیانه و شمال آفریقا) به 11 رسیده است که در مقایسه با سال قبل، سه رتبه بهبود یافته است.

    ایران 7/ 4 بهبود امتیاز را در سال 2018 تجربه کرده و از این منظر پنجمین کشور جهان در بهبود امتیاز است. اما متاسفانه، گلوگاه‌های موجود در اکوسیستم کارآفرینی کشور کماکان در وضعیت نامطلوبی به سر می‌برند.

    ارکان شاخص جهانی کارآفرینی ایران در سال‌های 2017-2018 عبارتند از؛ درک فرصت، مهارت‌ کسب و کارهای نوپا، پذیرش ریسک، شبکه سازی، پشتیبانی فرهنگی، کسب و کار مبتنی بر فرصت، جذف فناوری، سرمایه انسانی، رقابت، نوآوری در محصول، نوآوری در فرآیند، رشد بالا در کسب و کارها، بین المللی سازی، سرمایه ریسک پذیر و درک فرصت.

    بر اساس اطلاعات گزارش شاخص جهانی کارآفرینی، امسال ایران افزایش چشمگیری در امتیاز شاخص فرعی گرایش کارآفرینانه (ATT) نسبت به سال قبل را تجربه می‌کند، این افزایش ناشی از تغییر ناگهانی در رکن مهارت راه‌اندازی کسب‌وکارهای نوپا است.

    برچسب ها