عصر خودرو

با کاهش نرخ سود تسهیلات از ۹.۵ به ۸ درصد،

اقساط ماهانه وام مسکن یکم چقدر کاهش یافت؟

عصر بازار- با تصمیم شورای پول و اعتبار مبنی بر کاهش نرخ سود تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم مبلغ اقساط ماهانه و مجموع سود پرداختی در پایان ۱۲ سال کاهش خواهد یافت.

اقساط ماهانه وام مسکن یکم چقدر کاهش یافت؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، براساس تصمیم شورای پول و اعتبار نرخ سود تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم در مناطق شهری با یک و نیم واحد کاهش از 9.5 درصد به هشت درصد و در بافت فرسوده از هشت به 6 درصد رسید که با این تصمیم مبلغ سود پرداختی ماهانه و همچنین کل مبلغ سود پرداختی در پایان 12 سال دستخوش تغییر خواهد شد.

    بر این اساس میزان اقساط تسهیلات پرداختی در مناطق شهری با نرخ سود هشت درصد ماهانه 67 هزار تومان نسبت به قبل کم می‌شود. در واقع رقم ماهیانه اقساط برای پرداخت تسهیلات 80 میلیونی از 933 هزار تومان به حدود 866 هزار تومان می‌رسد. با این حساب میزان سود پرداختی در مجموع نیز کاهش خواهد یافت و تفاوت سود پرداختی در پایان دوره حدود 10 میلیون تومان خواهد بود.

    در خصوص زوجین نیز تا پیش از این متقاضیان وام مسکن صندوق یکم در تهران برای وام 160 میلیون تومانی ماهانه یک میلیون و 860 هزار تومان اقساط می‌پرداختند که با سود 8 درصد، اقساط جدید یک میلیون و 730 هزار تومان خواهد بود که حدود 130 هزار تومان کاهش می‌یابد. جمع مبلغ سود وام مسکن زوجین نیز در پایان دوره با نرخ 9.5 درصد حدود 110 میلیون تومان بود که با کاهش نرخ به هشت درصد در بازپرداخت 12 ساله ساده سود تسهیلات به کمتر از 90 میلیون تومان کاهش می‌یابد.

    اقساط تسهیلات در بافت فرسوده نیز برای وام انفرادی 80 میلیون تومانی تا 780 هزار تومان در ماه تنزل می‌یابد و مجموع سود پرداختی با نرخ سود جدید نیز در مقایسه با نرخ سود قبلی حدود 12 میلیون تومان کمتر خواهد شد. اقساط ماهانه وام 160 میلیون تومانی زوجین در بافت فرسوده نیز یک میلیون و 560 هزار تومان خواهد شد که مقایسه این رقم با اقساط وام با نرخ 8 درصد حاکی از کاهش حدود 170 هزار تومانی قسط ماهانه است. همچنین کل سود این تسهیلات با نرخ 6 درصد با بازپرداخت 12 ساله به شیوه ساده 64 میلیون و 800 هزار تومان است که در مقایسه با وام 8 درصدی حدود حدود 26 میلیون تومان کاهش می‌یابد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو