عصر خودرو

گمرک اعلام کرد:

واردات موبایل از خودرو پیشی گرفت

عصر بازار- طبق آمار گمرک ایران طی فروردین ماه سال‌جاری تعداد ۲۴۹ هزار و ۱۵۴ دستگاه گوشی تلفن همراه به کشور وارد شد.

واردات موبایل از خودرو پیشی گرفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، در نخستین ماه سال‌جاری تعداد 249 هزار و 154 دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش 45 میلیون و 414 هزار دلار وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد 96 درصد و از حیث ارزش 229 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

    گفتنی است، در فروردین ماه سال 96 تعداد 127 هزار و 18 دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش 13 میلیون و 790 هزار دلار به کشور وارد شده بود. این در حالی است که طی فروردین ماه سال‌جاری تعداد یک هزار و 34 دستگاه خودرو به ارزش 23 میلیون و 651 هزار دلار به کشور وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد 73 درصدی و از حیث ارزش 77 درصد کاهش داشته است.

    گمرک ایران به واردکنندگان گوشی تلفن همراه مسافری و تجاری هشدار داد تا در ثبت کد شناسه بین المللی (IMEI) گوشی ها در سامانه گمرک دقت کنند چرا که در صورت هرگونه مغایرت و اشتباه در ثبت این کد با مشخصات گوشی تلفن همراه امکان فعال سازی و رجیستری وجود نخواهد داشت.

    بنابراین گزارش، گمرک ایران بزرگترین بانک اطلاعات تجارت خارجی کشور را به کمک سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی در اختیار دارد. تمامی کالاهای خروجی از گمرکات سراسر کشور کد رهگیری دارند و اطلاعات کالاهای ورودی و خروجی از گمرکات کاملا شفاف و روشن است.

    با استفاده از کد رهگیری می توان اطلاعات مربوط به شخص، کارت بازرگانی، کالای ورودی و خروجی و ارزش آن را بررسی کرد و حتی شماره کامیون، هویت راننده آن و اینکه کالا به چه انباری برده شده در سیستم ثبت شده و قابل‌ کنترل است. مثلا گمرک بانک اطلاعاتی‌ را ایجاد کرده که نشان می دهد در چه شهری، چقدر کالا از  کدام گمرک، در کدام ‌انبار تخلیه شده است.

    برچسب ها