عصر خودرو

مدیریت تحقیق و توسعه منتشر کرد:

رویکردی تحلیلی بر بخش‌های اقتصاد ایران و چشم‌انداز سال پیش‌رو

عصر بازار- با توجه به پیش‌بینی نهادهای بین‌المللی و داخلی از رشد اقتصادی ایران در سال ۱۳۹۷ انتظار می‌رود رشد اقتصادی ایران در سال ۱۳۹۷ در دامنه ۳ تا ۵.۷ درصد قرار گیرد.

رویکردی تحلیلی بر بخش‌های اقتصاد ایران و چشم‌انداز سال پیش‌رو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹:۰۰

    به گزاش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، رشد اقتصادی کشور طی سال‌های اخیر از برخی محدودیت‌های نامتعارف (تحریم‌های اقتصادی) و همچنین ناپایداری متغیرهای کلان اقتصادی تأثیر قابل‌توجهی پذیرفته اما با لغو تحریم‌های اقتصادی و ایجاد ثبات نسبی در متغیرهای کلان اقتصادی، رشد اقتصادی در سال‌های پس از 1392 در مسیر صعودی قرار گرفت.

    با توجه به پیش‌بینی نهادهای بین‌المللی و داخلی از رشد اقتصادی ایران در سال 1397 انتظار می‌رود رشد اقتصادی ایران در سال 1397 در دامنه 3 تا 5.7 درصد قرار گیرد. براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته از سوی نهادهای داخلی انتظار می‌رود، نرخ تورم تا پایان سال جاری با شیب مثبت (به دلیل تخلیه اثر رشد نقدینگی سال‌های 1393 تا 1395، تعدیل انتظارات تورمی و افزایش نرخ ارز) افزایش یابد.

    با توجه به جهش حدود 25 درصدی نرخ دلار در زمان تنظیم این گزارش و تلاش دولت و بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز و کاهش نرخ آن، پیش‌بینی نرخ دلار تا پایان سال 1397 با ابهام مواجه است. پیش‌بینی‌های صورت گرفته از بازارهای جهانی نیز حاکی از افزایش قیمت نفت و گاز، افزایش قیمت اکثر فلزات اساسی (به استثنای سنگ آهن) و کاهش قیمت جهانی فلزات گران‌بها است.

    علاقه مندان برای مشاهده  کامل گزارش اینجا کلیک کنند.

    برچسب ها