عصر خودرو

معاون توسعه صنایع حمل و نقل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران خبر داد :

ایدرو با مشارکت روسها بالگرد می سازد

عصر بازار- معاون توسعه صنایع حمل و نقل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) از ورود این سازمان به پروژه ساخت بالگرد با همکاری و مشارکت یک شرکت صاحب نام روسی خبر داد.

ایدرو با مشارکت روسها بالگرد می سازد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، «بهزاد اعتمادی» امروز(سه شنبه) افزود: در ماه های گذشته بروز حوادثی همچون زلزله کرمانشاه و دسترسی اندک به بالگردهای امدادی، همچنین رفع نیاز به بالگرد در عرصه های دریایی، سکوهای نفتی و غیره، ایدرو را بر آن داشت تا برای تامین بخشی از این نیازها وارد عمل شود.
    به گفته وی، در این زمینه ابتدا با شرکت «لئوناردو»ی ایتالیا وارد مذاکره شدیم که در آغاز برای همکاری قول مساعد داد، اما در ادامه به دلایلی کنار کشید.
    این مقام مسئول ادامه داد: سپس همکاری با شرکت ایرباس در دستور کار قرار گرفت، اما از آنجایی که این شرکت حاضر به داخلی سازی بالگردها در ایران نبود و فروش هدف آنها بود، از دستور کار ایدرو خارج شد.
    وی افزود: در نهایت، با روس ها وارد مذاکره شده و با شرکت«راشین هلیکوپتر» - Russian Helicopter - در ساخت 2 مدل بالگرد به جمع بندی رسیدیم.
    اعتمادی ادامه داد: در صورت اجرایی شدن این قرارداد، مونتاژ بالگرد برای هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی، سکوهای نفتی و غیره (بجز مقاصد نظامی) در دستور کار قرار خواهد گرفت و متخصصان کشورمان در زمینه خدمات پس از فروش و سرویس های دوره ای در داخل نیز مشارکت خواهند داشت.
    وی گفت: شرکت روسی در صنایع هوایی بسیار توانمند بوده و از استانداردهای بالای جهانی برخوردار است.
     «منصور معظمی» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت معظمی پیش از این در رابطه با پروژه تولید بالگرد غیرنظامی با مشارکت ایدرو و «راشین هلیکوپتر» روسیه گفت بود، سهم بخش خصوصی و ایدرو در این قرارداد به ترتیب 60 و 40 درصد است.

    برچسب ها