عصر خودرو

رئیس فدراسیون واردات خبر داد :

وجود مشکل در ثبت سفارش کالاها

عصر بازار- رئیس فدراسیون واردات آخرین وضعیت سامانه تجارت برای انجام ثبت سفارش‌ کالا را تشریح و اعلام کرد که این سامانه هنوز به طور کامل راه‌اندازی نشده و خیلی از کالاها برای ثبت سفارش با مشکل روبرو هستند.

وجود مشکل در ثبت سفارش کالاها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، پس از نوسانات ارزی و تصمیم جدید دولت مبنی بر تعیین دلار 4200 تومانی به عنوان دلار تک نرخی، این ارز با قیمت اعلام شده صرفا به متقاضیان قانونی اعم از تجار تخصیص داده می‌شود که رئیس کل بانک مرکزی روز گذشته اعلام کرد "از ٢١ فروردین تاکنون حدود ٩٢١۰ فقره ارز ٤٢۰۰ تومانی معادل دو میلیارد و ٣٦۰ میلیون دلار تخصیص یافته است و برخلاف برخی اعلام‌ها، روند صادرات و واردات متوقف نشده و ارز اختصاص یافته است. همچنین سایر متقاضیان که به دنبال تهیه دلار هستند باید فعلا صبر کنند. از سوی دیگر بر اساس بخشنامه‌های اعلام شده در زمینه واردات کالا ثبت سفارش‌ها باید از طریق سامانه ثبت تجارت انجام شود"؛ سامانه‌ای که به گفته رئیس هیات مدیره فدراسیون واردات هنوز به طور کامل راه اندازی نشده است و بسیاری از کالاها با مشکل ثبت سفارش روبرو هستند.

    فرهاد احتشام زاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اتفاقی که پس از تعطیلات نوروز در وهله اول رخ داد شوک ارزی بود که به بازار وارد شد و بعد از این شوک هم، دلار 4200 تومانی مطرح شد.

    به گفته وی، این اتفاق به خودی خود خبر مثبتی بود که باعث ثبات قیمت ارز می شود ولی در پی آن با سامانه تجارت صنعت، معدن و تجارت روبرو شدیم، چون در بخش‌نامه اولیه بانک مرکزی اعلام شده که الزاما تمامی کالاها باید با ثبت سفارش شوند. البته قبل از این هم با ثبت سفارش انجام می‌شد که به نظر می‌رسد این تاکید مجدد به دلیل برخی موارد خاص بوده است.

    برچسب ها