عصر خودرو

قرارداد منطقه آزاد تجاری ایران و اوراسیا امضا شد

عصر بازار- نخست وزیر روسیه موافقتنامه موقتی ایجاد منطقه اقتصادی میان ایران و اوراسیا را امضا کرد.

قرارداد منطقه آزاد تجاری ایران و اوراسیا امضا شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ، وب سایت دولتی روسیه اعلام کرد که «دمیتری مدودوف» نخست وزیر این کشور موافقتنامه موقتی با یک دوره 4 ساله به منظور ایجاد یک منطقه آزاد تجاری بین اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران با تمرکز بر روی یکسری کالاها امضاء کرده است.

    در این بیانیه آمده که اتحادیه اقتصادی اوراسیا به ایران در 502 قلم کالا، تخفیف تعرفه ای می دهد. همچنین پیش نویس این توافقنامه در دسامبر سال 2016 میلادی تنظیم شده بود و در هفتم مارس سال 2017 میلادی در جلسه شورای کمیسیون اقتصادی اوراسیا تایید شد.

    بر اساس قانون فدرال در خصوص معاهدات بین المللی فدراسیون روسیه، این قرارداد مشروط به تایید بعد از امضاء است و علت آن هم وجود برخی از موارد که ممکن است مغایر با قانون روسیه باشد، عنوان شده است.

    بر همین اساس در ماه گذشته میلادی، مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه در مصاحبه ای با تاس نیوز گفته بود که مذاکراتی بر سر ایجاد یک منطقه آزاد تجاری میان ایران و اتحادیه اوراسیا انجام گرفته و در آستانه تکمیل شدن است.

    کار بر روی این توافقنامه در سال 2015 میلادی شروع شد؛ اما امضاء آن چندین بار به تعلیق درآمد. اتحادیه اوراسیا شامل ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و روسیه می شود.

    برچسب ها