عصر خودرو

دادستان دیوان محاسبات:

چهار میلیارد دلار سال گذشته به خزانه بازگشت

عصر بازار- دادستان دیوان محاسبات گفت: در سال گذشته حدود ۲۲۶ رای محکومیت در این دیوان اجرا شد که شامل عملکرد سنوات گذشته دستگاه های اجرایی و مسئولان است و رقم وصولی از محل اجرای این احکام ۱۳ هزار میلیارد ریال به صورت ریالی و چهار میلیارد و ۱۰۵ میلیون دلار به صورت ارزی بود.

چهار میلیارد دلار سال گذشته به خزانه بازگشت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، فیاض شجاعی درمورد گزارش تفریغ بودجه سال 95 که در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی قرائت شد، افزود: پیش بینی ما این است که براساس گزارش های مبتنی بر تفریغ بودجه95 که پیچیدگی زیادی داشت و در دی 96 در صحن علنی مجلس قرائت شد، هزار بند تخلف تا پایان خرداد ماه به دادستانی گزارش شود.
    وی افزود: فرآیند کار به این نحو است که پس از قرائت گزارش در صحن علنی مجلس واحدهای فنی، حسابرسی، حسابرسان کل دیوان محاسبات و مدیران کل دیوان محاسبات استان ها مستندسازی کرده و در قالب گزارش های تخلف به دادستانی دیوان گزارش می دهند.
    دادستان دیوان محاسبات با بیان این که براساس کلیات گزارش تفریغ بودجه 95 پیش بینی این است که هزار بند تخلف تا پایان خرداد که پایان مهلت حسابرسان و مدیران است به دادستانی گزارش شود، ادامه داد: اولویت کاری دادستانی دیوان محاسبات این است که گزارش های مبتنی بر تفریغ را که در قالب گزارش تخلف سال 95 برای ما ارسال می شود، حداکثر تا دی ماه سال 97 که می خواهیم تفریغ سال 96 را ارائه دهیم تعیین تکلیف شده باشد.
    شجاعی با تاکید بر این که در راستای رسیدگی به تخلفات بودجه سال 94 که در قالب تفریغ ارائه شده بود 900 پرونده تشکیل شده است، یادآور شد: از این 900 پرونده 600 پرونده تعیین تکلیف شده که 360 فقره آن دادخواست و کیفرخواست علیه مسئولان ذی مدخل صادر شده است.
    وی با بیان این که در تمامی سطوح تخلف عملکردی از قانون بودجه وجود داشته و از همه آنها توضیحات و دفاعیات لازم اخذ شده است، افزود: نسبت به شخصی که دفاعیات آن موجه نبود دادستانی دیوان محاسبات کیفرخواست صادر کرد و علیه وزیر تا مسئولان رده های مختلف به دلیل تخلف از احکام و تکالیف بودجه ای دادخواست صادر شده است.
    دادستان دیوان محاسبات با بیان این که در سطح چندین وزیر کیفرخواست و دادخواست صادر شده است، تصریح کرد: در سال 96 نیز حدود 226 رای محکومیت را در دیوان محاسبات اجرا کرده ایم که شامل عملکرد سنوات گذشته دستگاه های اجرایی و مسئولان بود و رقم وصولی از محل اجرای این احکام 13 هزار میلیارد ریال به صورت ریالی و چهار میلیارد و 105 میلیون دلار به صورت ارزی بوده که به خزانه دولت و حساب های دولتی اعاده شده است.

    برچسب ها