عصر خودرو

در سومین همایش نفت و گاز خزر و آسیای مرکزی در باکو ؛

مقامات ۳۰ کشور بازار جهانی نفت و گاز را بررسی می کنند

عصر بازار- مقامات ۳۰ کشور جهان ، روز دوشنبه در سومین همایش بین المللی « خزر و آسیای مرکزی - پتروشیمی ، پالایش نفت ، تجارت و حمل و نقل دخایر انرژی» باکو، چشم انداز بازار انرژی جهانی را بررسی می کنند .

مقامات ۳۰ کشور بازار جهانی نفت و گاز را بررسی می کنند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، در این همایش سه روزه که از سوی شرکت نفت جمهوری آذربایجان ( سوکار ) برپا شده است ، نمایندگانی از کشورهای جمهوری آذربایجان ، روسیه ، انگلیس ، آلمان ، قزاقستان ، فرانسه ، ایتالیا ، لهستان ، اتریش ، اسپانیا ، سنگاپور ، ترکمنستان و ازبکستان حضور دارند .
    امروز در نخستین روز این همایش ، شرایط فعلی بازار جهاتی نفت و گاز ، بازار حوزه خزر و آسیای مرکزی، زیرساخت های حمل و نفل ذخایر انرژی منطقه بررسی می شود .
    در دومین روز این همایش نیز ، پالایش نفت ، تجارت نفت و فرآورده های نفتی و در سومین و آخرین روز نیز بازار پتروشیمی، حجم تولیدات پالایشگاه های منطقه و به کارگیری فنآوری های پیشرفته در توسعه میادین نفتی و گازی مورد بحث و بررسی حاضران قرار می گیرد.
    « المار قاسم اف» رئیس آموزشگاه عالی نفت جمهوری آذربایجان، در مراسم آغاز این همایش گفت: حضور نزدیک به 230 نماینده از 30 کشور در این همایش بین المللی ، نشانه جایگاه خاص کشور ما حوزه نفت و گاز جهان است .
    «پرویز شاهبازاف» وزیر انرژی جمهوری آذربایجان، نیز طی سخنانی در این همایش استخراج و صادرات ذخایر انرژی را یکی از اولویت های اقتصادی کشورش عنوان کرد و گفت : جمهوری آذربایجان به تامین امنیت انرژی توجه خاص دارد .
    وی ،این همایش بین المللی را بستری مناسب برای بررسی چشم انداز توسعه بخش انرژی دانست و افزود: سیاست انرژی جمهوری آذربایجان مناطق اروپا و آسیا را برای مدت طولانی به هم می پیوندد .
    شاهباز اف اضافه کرد: جمهوری آذربایجان در حال حاضر در همکاری با گرجستان ، ترکیه و کشورهای اروپا طرح ' دالان گازی جنوب ' را برای حمل و نقل گاز طبیعی میدان شاهدنیز ' واقع در دریای خزر به بازارهای اروپایی اجرا می کند .

    برچسب ها