عصر خودرو

شکاف دستمزدها در انگلیس به سالمندان رسید

عصر بازار- دپارتمان کار و بازنشستگی انگلیس اعلام کرد بازنشستگان مرد در بازه زمانی متوسط ۲۰ ساله زمان بازنشستگی، ۲۹هزار پوند بیشتر از بازنشستگان زن دریافت می‌کنند.

شکاف دستمزدها در انگلیس به سالمندان رسید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، این آمارها که مربوط به سه ماهه منتهی به اوت 2017 هستند، نشان می‌دهند زنان به طور متوسط  81.9 درصد از حقوق بازنشستگان مرد را دریافت می‌کنند که نسبت به 79.7 درصد سال 2015 و 77.7 درصد سال 2013 افزایش یافته است.

    در حال حاضر حدود 13  میلیون نفر در وضعیت بازنشستگی هستند که 8.4 میلیون نفر از آن‌ها تنها حقوق پایه و مزایای بیمه ملی خود را دریافت می‌کنند. با آن که 59 درصد بازنشستگان مرد هستند اما در بسیاری از موارد زنان حقوق پایین‌تری از مردان دارند که دلیل اصلی آن به مرخصی مربوط به امور فرزند داری مربوط می‌شود.

    دسته دوم این افراد، مربوط به کسانی است که از حقوق و مزایای بازنشستگی همسر فوت شده خود استفاده می کنند. هری رز، سردبیر بخش پولی بنیاد خیریه "ویچ" گفت: بسیاری از بازنشستگان با دیدن تفاوت متوسط پرداختی به مردان و زنان شوکه می‌شوند. برخی از شکاف‌ها درنهایت برطرف شده‌اند اما برای بسیاری از افراد این اتفاق هنوز زود است.

    برچسب ها