عصر خودرو

فاز انتظاری بورس تا تعیین تکلیف برجام!

عصر بازار- در پایان معاملات کم فروغ امروز، شاخص کل متاثر از معاملات منفی نمادهای فارس، کگل، همراه و پارسان با افت حدود ۱۹۵ واحدی به ارتفاع ۹۴,۲۹۹ رسید که در این بین نمادهای فولاد، رانفور و شپنا بیشترین تاثیر مثبت را ایجاد کردند.

فاز انتظاری بورس تا تعیین تکلیف برجام!
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، بازار با توجه به مسائل سیاسی پیش‌رو و واکنش آمریکا به برجام در یک سیر اصلاحی قرار گرفته است،رویکرد بازار از سهام شاخص ساز و بنیادی به سمت سهام کوچک و بعضا تک سهم‌های خاص در حرکت می باشد. از این رو امروز هم شاهد معاملات متعادل رو به منفی در اکثر گروه های بازار بودیم.
    نمادهای فمراد، فلوله، زنگان و فایرا در گروه فلزات اساسی با صف خرید خود جلب توجه می کردند. همینطور نماد کیمیا پس از انتشار تعدیل مثبت 36% با رشد حدود 6.5 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت.
    از میان نمادهای گروه سرخ پوش معدنی نیز صف خرید کمنگنز و رشد در حاشیه 4 درصد مثبت کدما جلب توجه می‌کرد.
    از سویی دیگر شاهد تحرکات مثبت در گروه پالایشی با پیشتازی حجمی و قیمتی نماد شپنا طی معاملات روز جاری بودیم که مواردی مانند رشد نرخ ارز و نفت و همچنین نزدیکی به ارائه گزارش های 12 ماهه 96 از عمده دلایل این اقبال هرچند محدود بود.
    خودرویی ها نیز گرچه متعادل منفی بودند، صف خرید خموتور، خچرخش و خکار چشم نوازی می کرد، همینطور از نظر تکنیکالی شاخص گروه حوالی خط حمایت قرار گرفته لذا احتمالا به زودی شاهد تحرکات مثبت گروه باشیم.
    به نظر می‌رسد دخالت سیاست‌گذار در بازار ارز و تک‌نرخی کردن دلار در قیمت 4200 تومان پس از جهش قابل توجه این ارز تا سطح 6 هزار تومانی، مهم‌ترین عامل اثر‌گذار بر روند فعلی بازار سهام است.
    در عین حال ریسک‌های سیستماتیک ناشی از نزدیک شدن به زمان اعلام نظر ترامپ درخصوص برجام در شامگاه 22 اردیبهشت و تشدید بحران کم‌آبی به‌عنوان عامل فشار بر فعالیت شرکت‌های فولادی واقع در شهرهای مرکزی کشور به‌عنوان دیگر عوامل اثرگذار بر ریزش این روزهای بورس تهران شناسایی می‌شوند.
    این درحالیست که روز جاری شرکت فولاد مبارکه اعلام کرد تولید شرکت با تهدید جدی به دلیل کمبود آب مواجه نگشته و ذوب آهن طی یک شفاف سازی اعلام داشت با توجه به تشدید بحران آب پروژه هایی در دست اقدام است تا ضمن افزایش تولید مصرف آب را کاهش دهد.

    برچسب ها