عصر خودرو

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران:

مبلغ قرارداد خط لوله گاز ایرانشهر – چابهار ۱۰۰۰ میلیارد تومان است

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به احداث خط لوله گاز ایرانشهر–چابهار گفت: مبلغ این قرارداد ۲۴۵ میلیون یورو و از نظر ریالی ۱۰۰۰ میلیارد تومان است.

مبلغ قرارداد خط لوله گاز ایرانشهر – چابهار ۱۰۰۰ میلیارد تومان است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، حمیدرضا عراقی در مراسم امضای قرارداد خط لوله گاز ایرانشهر- چابهار بین وزارت نفت و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان این که این سرمایه‌ گذاری دومین سرمایه‌ گذاری توسط شرکت‌های بزرگ کشور است، اظهار کرد: اولین سرمایه‌گذاری BOT برای خط ششم و صادرات گاز به عراق بود که به دلیل این‌که اولین سرمایه‌ گذاری داخلی بود پیچیدگی داشت، اما تجربه خوبی بود.

    وی ادامه داد: در قسمت دوم سرمایه‌ گذاری موفقی نبود. ما به مناقصه رفتیم شرکت‌های مختلف آمدند اما موفق نبود و گازرسانی به سیستان و بلوچستان در دو مرحله ایرانشهر به زاهدان و زابل و ایرانشهر به چابهار تقسیم شد. در قسمت گازرسانی به ایرانشهر به زاهدان و زابل سرمایه‌ گذاری صورت نگرفت و خودمان انجام دادیم. در حال حاضر زاهدان از گاز استفاده می‌کند و گازرسانی به زابل در سه چهار ماه آینده آغاز می‌شود.

    مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران درمورد گازرسانی از ایرانشهر به چابهار، ادامه داد: به دلیل سرمایه‌ گذاری که در زمینه‌ی پتروشیمی در چابهار صورت خواهد گرفت مذاکره با شرکت خط لوله مکران آغاز شده و مجوزها گرفته شده است و قرارداد آن امروز امضاء شد.

    عراقی با بیان این‌که قرارداد مذکور دو ساله است، اظهار کرد: منابع مالی توسط سرمایه‌ گذار تامین می‌شود و سود و پول آن توسط مصرف کننده تامین خواهد شد.

    در ادامه مراسم امیر سرتیپ حاتمی – وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح – با اشاره به احداث خط لوله گاز ایرانشهر – چابهار، گفت: کاری که قرار است انجام شود یک کار اقتصادی اما با آثار امنیتی و اجتماعی است. منطقه مکران یک منطقه مهم برای کشور است که پیش از این کمتر به آن توجه شده بود، اما بعد از سفر مقام معظم رهبری بر توسعه آن تاکید شد.

    وی ادامه داد: در این راستا کارگروهی با مسئولیت معاون اول رییس جمهور تشکیل شد که دبیری این کارگروه به وزارت دفاع واگذار شد. تاکنون اقدامات متعددی از سوی دولت با پیگیری کارگروه و دبیرخانه انجام شده است.

    حاتمی اظهار کرد: یکی از کارهای مهمی که انجام می‌شود گازرسانی و استفاده از آن برای محرومیت‌زدایی و افزایش تولید پتروشیمی کشور است.

    وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: شرکت سرمایه‌ گذاری تامین اجتماعی نیروهای مسلح که مسئولیت استفاده از منابع بازنشستگی نیروهای مسلح را دارد علاقه به انجام این پروژه بود و ما هم به عنوان وزارت دفاع علاقه‌مند بودیم.

    برچسب ها