عصر خودرو

الجزایر: قیمت کنونی نفت منصفانه است

عصر بازار- بازار انرژی در ۲۴ ساعت گذشته با خبرهایی چون دیدگاه الجزایر درباره منصفانه بودن قیمت کنونی نفت، کاهش ۱۰۰ هزار بشکه ای تولید روزانه نفت لیبی، تکاپوی مصر برای جذب ۱۰ میلیارد دلار سرمایه خارجی در حوزه نفت و گاز و افزایش ۲ برابری بهره گیری بلژیک از انرژی باد، همراه بود.

الجزایر: قیمت کنونی نفت منصفانه است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، «عبدالمومن اولد کادور» مدیرعامل شرکت دولتی نفت الجزایر(سوناتراک) اعلام کرد که کشورش به عنوان یکی از اعضای اوپک، قیمت کنونی جهانی نفت را منصفانه می داند و امیدوار است که قیمت این محصول در بلند مدت در همین میزان ثابت بماند.
    کادور گفت: قیمت کنونی نفت حدود 75 دلار برای هر بشکه است که فکر می کنم این قیمت مطلوب و مناسب است.
    وی ادامه داد: اگر قیمت نفت در حد 70 تا 80 دلار باقی بماند، شرایط هم برای تولیدکنندگان و هم مصرف کنندگان مثبت خواهد بود.
    کادور ابراز امیدواری کرد که شرایط کنونی ادامه دار باشد تا موجب بازگشت سرمایه گذاری های اکتشافی شود.

    **کاهش 100 هزار بشکه ای تولید روزانه نفت لیبی
    به گزارش پایگاه ایترنتی نشریه پلاتس، شرکت ملی نفت لیبی خبر داد: در پی حمله تروریستی به خط لوله صادرات نفت این کشور و وقوع انفجار و آتش سوزی در آن، تولید نفت لیبی 70 هزار تا 100 هزار بشکه در روز کاهش یافت و نفت این خط لوله برای انتقال به بازارهای بین المللی به بندر السدره منتقل می شود.
    برداشت نفت در این کشور عضو اوپک، در پی انقلاب سال 2011 میلادی و رسیدن تولید نفت آن به 300 هزار بشکه در روز، سرانجام در سال 2017 میلادی به یک میلیون بشکه در روز افزایش یافته بود.

    **مصر در تکاپوی جذب 10 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در حوزه نفت و گاز
    به گزارش رویترز، «طارق المولی» وزیر نفت مصر اعلام کرد که کشورش قصد دارد در سال مالی 2018 - 2019 میلادی که از ماه ژوئیه آغاز می شود، در پروژه های نفت و گاز خود به 10 میلیارد دلار سرمایه گذاری بین المللی دست یابد.
    المولی انتظار دارد که حجم سرمایه گذاری های خارجی در پروژه های عظیم نفت و گاز این کشور در سال مالی جاری 25 درصد افزایش سالانه تجربه کند و بیشتر آن مربوط به پروژه های عظیم گازی در دریای مدیترانه این کشور باشد.

    **بلژیک بهره گیری از انرژی باد را 2 برابر می کند
    به گزارش رویترز، دولت بلژیک اعلام کرد که قصد دارد به عنوان بخشی از برنامه این کشور برای خروج از انرژی هسته ای، فضای کنونی پارک های بادی واقع در سواحل دریای شمال را پس از سال 2020 میلادی 2 برابر کند.
    این کشور، اکنون دارای چهار پارک بادی فراساحلی با ظرفیت تولید 871 مگاوات برق است و می خواهد این میزان را تا مقطع یاد شده به 2.2 گیگاوات و تا سال 2030 میلادی به چهار گیگاوات برساند.
    دو نیروگاه هسته ای بلژیک با مجموع ظرفیت 6 گیگاوات در پی بروز مشکلات فنی قرار است در چند سال آینده تعطیل شود.

    برچسب ها