عصر خودرو

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز :

تزریق گاز به خط لوله انتقال گاز ششم سراسری آغاز شد

عصر بازار- مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز گفت: خط ششم با گذراندن مراحل آزمایشی اولیه، با موفقیت تزریق گاز و بهره‌برداری از آن آغاز شد.

تزریق گاز به خط لوله انتقال گاز ششم سراسری آغاز شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، حسن منتظر تربتی درباره راه‌اندازی خط ششم سراسری انتقال گاز گفت: بخشی از خط ششم سراسری که برای تامین گاز مورد نیاز غرب کشور مورد نیاز بود، عملیاتی شده است.

    وی افزود: برای راه‌اندازی این خط پس از پایان مراحل ساخت، ابتدا به صورت آزمایشی تزریق اولیه انجام شد تا در صورت وجود هرگونه مشکل احتمالی، آن را رفع کنیم. این روند برای همه خطوط سراسری اجرا می‌شود تا پس از رفع عیوب و دستیابی به نتیجه مطلوب، تزریق گاز نهایی انجام شود.

    مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز با تاکید بر این‌که هدف اصلی راه‌اندازی خط ششم سراسری، تامین گاز صادراتی به عراق است، اظهار کرد: گازی که پارسال از طریق پایانه نفت‌شهر به بغداد صادر شد با بهره‌مندی از گاز خط ششم سراسری بود و اکنون نیز با تکیه بر همین خط، صادرات گاز به عراق ادامه دارد.

    تربتی با بیان این‌که راه‌اندازی خط ششم سراسری، شرایط بسیار مطلوبی برای انتقال گاز عسلویه ایجاد کرده است، گفت: تامین گاز کریدور غرب کشور در گرو راه‌اندازی خط ششم سراسری بود. این خط افزون بر تامین گاز صادراتی به بغداد و بصره، گازرسانی به استان‌های غربی کشور را نیز بر عهده دارد.

    به گفته مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز، زمانی که روند احداث پروژه‌های این شرکت به پایان می‌رسد، ابتدا به صورت آزمایشی بهره‌برداری می‌شود و پس از رفع عیوب، وارد مدار می‌شود، اما ممکن است زمان راه‌اندازی اولیه با زمان افتتاح رسمی متفاوت باشد، مانند خط ششم سراسری که مطابق وعده مدیرعامل شرکت ملی گاز در زمان تعیین شده، تزریق گاز شد، اما بهره‌برداری رسمی از آن به زمان حضور مقام‌های کشوری موکول شده است.

    برچسب ها