عصر خودرو

تصمیمات نشست جدید سرانه قوا؛

اتخاذ تدابیر لازم برای حل مشکلات

عصر بازار- رییس جمهور پس از نشست با سران سه قوه گفت: در مورد تمامی مشکلات امسال تدابیر و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

اتخاذ تدابیر لازم برای حل مشکلات
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، حسن روحانی در نشست خبری پس از جلسه سران سه قوه گفت: امسال مشکل کم آبی و مسائل و مشکلات منطقه و بدعهدی هایی را که در مورد برجام انجام شد پیش رو داشتیم که برای همه این مسائل در این نشست نظرها و تصمیماتی اندیشیده و اتخاذ شد و دولت نظر خودش را اعلام کرد.

    رییس جمهور به اقدامات دولت درخصوص مشکلات کشور اشاره کرد و گفت: کارگروهی برای حل مشکل کم آبی ایجاد و در حوزه اقتصاد هم تصمیمات خوبی گرفته شد. وی در مورد مشکلات ارزی هم گفت: از آنجا که پیشاپیش مشکلات پیش آمده برای ارز را می دانستیم برای حل آنها راهکارهایی را همچون تک نرخی کردن ارز به کار گرفتیم؛ مردم مطمئن باشند دولت برای واردات و نیازهای ضروری، ارز لازم را دارد، البته تصمیماتی که برای تعادل و نظم در بازار ارز گرفته شد نیاز به آیین نامه هایی دارد که بزودی اندیشیده خواهد شد.

    روحانی با اشاره به اقدامات موثر دولت در خصوص رفع بیکاری و ایجاد اشتغال افزود: آمار اشتغال در کشور سال گذشته 790 هزار شغل بود که امسال این رقم بهتر و بیشتر خواهد شد؛ در حوزه مسکن هم سرمایه گذاری خوبی صورت خواهد گرفت و با اجرایی شدن سرمایه گذاری ها در این بخش، بخشی از مشکل اشتغال و بیکاری برطرف خواهد شد.

    وی به اقدامات دولت در حوزه محیط زیست اشاره کرد و گفت: گام های خوبی در حوزه محیط زیست برداشته شده که از آن میان می توان به نوسازی خودروهای فرسوده و ناوگان حمل و نقل اشاره کرد؛ دولت در نظر دارد در سال پیش رو خودروهای مینی بوس، وانت و اتوبوس های شهری را سر و سامان دهد.

    رییس جمهور با اشاره به تصمیمات موثر اتخاذ شده در مورد ریزگردها اضافه کرد: موفقیت در همه حوزه ها به همکاری و همفکری قوای سه گانه بستگی دارد. روحانی با تاکید به رفع موانع سرمایه گذاری در حوزه های اقتصادی افزود: جلسه امروز جلسه خوبی بود و نشست های از این دست باید ادامه داشته باشد.

    آملی لاریجانی: پیام جلسه سران سه قوه همدلی است

    رییس قوه قضاییه هم گفت: با تفاهم و همدلی، مشکلات مردم قابل حل است. آیت الله آملی لاریجانی پس از پایان نشست سران سه قوه افزود: با همدلی و همفکری بین قوا و تفاهم و همدلی بین حاکمیت، مشکل مردم قابل حل است.

    وی ادامه داد: مسائل اقتصادی و معیشت بزرگترین مشکل مردم است که با همکاری دولت، مجلس و قوه قضاییه قابل حل است. آیت الله آملی لاریجانی افزود: ایران با داشتن منابع و ذخایر و جوانان باانگیزه و حضور مردم بصیر می تواند همه مشکلات را پشت سر بگذارد.

    وی با بیان اینکه پیام جلسه سران سه قوه همدلی بود گفت: در این جلسه نظرها و ایده های خوبی را شنیدیم و امیدواریم به زودی با ارائه طرح ها، گام های خوبی برای حل مشکل مردم برداریم.

    لاریجانی: نگاه ها برای حل مشکلات به هم نزدیک است

    رییس مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه نگاه ها برای حل مشکلات به هم خیلی نزدیک است، گفت: در این نشست ساز و کارهایی وضع شد تا این مسائل بررسی و حل شود.

    علی لاریجانی نیز در نشست خبری پس از پایان جلسه سران سه قوه افزود: در این شرایط حساس کشور، همه امنای کشور در این نشست حضور داشتند و مسائل اصلی مردم که همه قوا باید به آن توجه کنند، بحث و بررسی شد.

    وی با بیان اینکه این شروع خوبی برای امسال بود، اضافه کرد: با توجه به نکاتی که رهبری معظم انقلاب درباره تولید ملی کشور سفارش فرمودند، امیدواریم آهنگ سرعت بخش حل مشکلات را در پیش داشته باشیم.

    برچسب ها