عصر خودرو

سررسید ۶ماهه، کوتاهترین زمان برای پیش خرید سکه

عصر بازار- برنامه بانک مرکزی برای پیش فروش سکه بار دیگر تغییر کرد و با حذف سررسید سه ماهه، حداقل زمان ممکن برای پیش خرید این فلز گرانبها ۶ ماهه است.

سررسید ۶ماهه، کوتاهترین زمان برای پیش خرید سکه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، بانک مرکزی از هفته گذشته همسو با سیاست های ارزی جدید دولت، پیش فروش سکه در سررسیدهای یک ماه، سه ماه، 6 ماه، یک سال، 18 ماه و 2 سال را کلید زد اما اواخر هفته گذشته سر رسید یک ماهه از فهرست پیش فروش حذف شد.
    مسعود رحیمی مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی علت آن را محدویت در ضرب سکه اعلام و تاکید کرد: هرچند مشکلی در تامین طلای مورد نیاز بازار وجود ندارد اما امکان بازنگری در سررسیدهای موجود برای مقاطع مختلف زمانی، براساس میزان سکه پیش‌فروش شده و ظرفیت و امکانات تولیدی در آینده نیز وجود خواهد داشت.
    بر این اساس، از امروز (یکشنبه) به متقاضیان پیش خرید سکه در سر رسید سه ماهه که به شعب بانک ملی ایران مراجعه کردند، اعلام شد که این بازه زمانی نیز از فهرست پیش فروش سکه حذف شده است.
    طبق قانون، بانک مرکزی مسئولیت ضرب سکه طلا و تنظیم بازار آن را عهده دار است و از این رو به دلیل توان ضرب سکه در بانک مرکزی، در هر دوره زمانی ظرفیتی در نظر گرفته می شود؛ وقتی ظرفیت آن تکمیل می شود، امکان پیش فروش بیشتر در دوره زمانی یاد شده وجود ندارد.
    رحیمی در این رابطه گفت: با توجه به شهرت سکه های تولیدی بانک مرکزی و اعتماد مردم به آن، حفظ کیفیت کار از لحاظ عیار دقیق، خلوص بالا و ضرب از یکسو و ایفای دقیق تعهدات ناشی از پیش فروش، مهم‌ترین دغدغه ‌و خط قرمز بانک مرکزی در تولید و توزیع سکه است.
     هنوز آمار دقیقی از حجم مشارکت مردم در پیش خرید سکه رسانه ای نشده است اما ولی اله سیف رئیس کل بانک مرکزی  از احتمال آغاز حراج سکه در آینده خبر داد و گفت: بانک مرکزی با عرضه سکه، حباب پیش آمده را از بین می برد.
    پیش فروش سکه در سررسید 6 ماه یک میلیون و 475 هزار تومان، 9 ماه یک میلیون و 410 هزار تومان و یک ساله یک میلیون و 350 هزار تومان در شعب بانک ملی ایران انجام می شود و قیمت سکه برای سررسید 18 ماه یک میلیون و 245 هزار تومان و سررسید 2 ساله یک میلیون و 160 هزار تومان تعیین شده است.
    در بازار آزاد تهران هر قطعه سکه تمام نزدیک به یک میلیون 835 هزار تومان به فروش می رود.

    برچسب ها