عصر خودرو

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی:

پیوند گردشگری مناطق آزاد با خارج از کشور ضروری است

عصر بازار- دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به ضرورت پیوند گردشگری مناطق آزاد با خارج از کشور، گفت: باید زنجیره کاملی از خدمات گردشگری در مناطق پیاده سازی شود تا گردشگران بتوانند از همه خدمات بهره مند شوند.

پیوند گردشگری مناطق آزاد با خارج از کشور ضروری است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، مرتضی بانک روز یکشنبه در نشست تقدیر از دست اندرکاران ستاد تسهیلات نوروزی مناطق آزاد که در تهران برگزار شد،افزود: استمرار خدمات گردشگری، اشتغال و توسعه اقتصادی را به همراه دارد و مناطق آزاد یکی از اهداف گردشگری کشور هستند.
    وی توسعه زیرساخت ها در حوزه گردشگری را ضرورت امروز مناطق آزاد دانست و افزود: برنامه ریزی در بخش های زیرساختی و خدمات گردشگری، جذب گردشگر خارجی را در پی دارد.
    مشاور رئیس جمهوری افزود: ارتباط سازمان های مناطق آزاد با دنیا، موجب جذب گردشگر و انتقال تجربیات مشترک می شود.
    بانک ادامه داد: هر مقدار خدمات گردشگری در مناطق آزاد افزایش یابد، مطالبات مردم و گردشگران نیز افزایش می یابد.
    دبیر شورایعالی مناطق آزاد یادآور شد: نظرسنجی های سازمان های مناطق آزاد در نوروز97 بیانگر سطح رضایتمندی گردشگران است اما این رضایتمندی نباید محدود به زمان خاصی باشد و در کل سال باید ارائه خدمات به گردشگران با رویه یکسان و متمرکز ادامه داشته باشد.
    وی با بیان اینکه تمرکز گردشگران در مناطق آزاد از رویکرد «خرید» عبور کرده است، افزود: وجود سایر جاذبه های گردشگری در این مناطق ذائقه گردشگران را تغییر داده است.
    بانک با اشاره به افزایش ظرفیت های جامعه محلی در صنعت گردشگری مناطق آزاد گفت: کاشانه مهمان در مناطق آزاد، به یک کانون جدید کسب و کار تبدیل شده اما باید تلاش کرد تا این کاشانه مهمان با ایجاد خدمات و اجرای برنامه های جدید به «جذابیت پایدار» برسد.
    مشاور رئیس جمهوری تاکید کرد: استفاده از فضای مجازی و تبلیغات در این فضا نیز به فعالان گردشگری کمک می کند تا خدمات خود را بدون واسطه به گردشگران ارائه کنند.
    صنعت گردشگری یکی از بزرگترین و پربازده ترین فعالیت های اقتصادی در دنیاست که بالاترین میزان ارزش افزوده را ایجاد می کند و بطور مستقیم و غیر مستقیم، سایر فعالیت های اقتصادی و فرهنگی را تحت تاثیر قرار می دهد از این رو، توسعه گردشگری همواره به عنوان یکی از رویکردهای ایجاد تحول اقتصادی - اجتماعی در مناطق آزاد کشور مطرح بوده است.
    ایران هفت منطقه آزاد تجاری - صنعتی شامل کیش، قشم، چابهار، ارس، انزلی، اروند و ماکو و 64 منطقه ویژه اقتصادی دارد و لایحه ایجاد 7 منطقه آزاد تجاری و 12 منطقه ویژه اقتصادی جدید نیز از سوی دولت به مجلس ارایه شده و در دست بررسی است.

    برچسب ها