عصر خودرو

بانک مرکزی روسیه تمام ذخایر طلای خود را از آمریکا خارج کرد

عصر بازار- رییس کمیته دومای دولتی روسیه گفت: بانک مرکزی روسیه تمام ذخایر طلای خود را در داخل این کشور نگهداری می کند.

بانک مرکزی روسیه تمام ذخایر طلای خود را از آمریکا خارج کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، «آناتولی آکاساکوف» رییس کمیته دومای دولتی روسیه در امور بازارهای مالی گفت: بانک مرکزی روسیه تمام ذخایر طلای خود را در داخل خاک این کشور نگهداری می کند و فقط در داخل روسیه، ذخایر طلای این کشور می توانند به صورت کاملا ایمن نگهداری شوند.

    وی گفت: اکنون ما در آمریکا هیچ ذخیره طلایی نداریم و فقط ذخایر ارزی ما در خارج از روسیه است و هیچ کس نمی تواند به طلای ما دست درازی کند. هچنین ذخایر روسیه شامل ارز، دارایی های حقوق وام ویژه، ذخایر روسیه در نزد صندوق بین الملی پول و طلای فیزیکی این کشور است. ذخایر فیزیکی طلای روسیه در یکم آوریل ماه جاری میلادی با 52.88 تن افزایش به 1861.1 تن رسید.

    بر همین اساس، به دنبال تحریم های غرب علیه روسیه در سال 2014 میلادی، روسیه سهم ذخایر طلای خود را به شدت از 7.8 به 15 درصد افزایش داد و در سال های اخیر رو به خریدن طلا آورده است. در حال حاضر روسیه بزرگترین خریدار طلا و سومین تولید کننده آن در جهان است. 

    بر پایه این گزارش، بانک مرکزی روسیه سرعت خرید شمش های طلا را به بیش از 2 برابر افزایش داده و دولت روسیه به دنبال افزایش ذخایر خود به عنوان یک پناهگاه امن در تنش های ژئوپولتیکی است.

    در حال حاضر، روسیه بعد از آمریکا، آلمان، ایتالیا، فرانسه و چین در جایگاه ششمین دارنده بزرگ ذخایر طلای جهان است و از سال 2000 میلادی به بعد ذخایر طلای خود را 500 درصد افزایش داده است.

    برچسب ها