عصر خودرو

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس:

حذف یارانه ۲۴ میلیون پُر درآمد

عصر بازار- رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تکلیف دولت برای حذف ۲۴ میلیون نفر از دریافت یارانه‌های نقدی گفت: هدف قانون حذف یارانه همه افراد نیست.

حذف یارانه ۲۴ میلیون پُر درآمد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی درباره تکلیف دولت برای حذف یارانه 24 میلیون نفر، اظهارداشت: دولت هر سال مکلف می شود که براساس دهک های پُردرآمد بخشی از یارانه بگیران را حذف کند، هدف از این قانون حذف یارانه همه افراد نیست.

    رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی توضیح داد: در واقع باید یارانه افراد پُردآمد حذف شود و به کسانی پرداخت شود که نیازمند هستند یا در حوزه های دیگر از جمله اشتغال هزینه شود.

    نماینده مردم کرمان و راور در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به تفاوت قوانین در زمینه حذف یارانه نقدی، گفت: هر سال در زمینه حذف یارانه پُردرآمدها تکالیفی به دولت می شود و در خصوص روش آن گاهی دولت مختار شده و گاهی به دولت گفته ایم یارانه افرادی که بالای 20 میلیون درآمد دارند یا میزان مشخصی دارایی دارند حذف شود.

    وی ادامه داد: امسال نیز مانند سنوات گذشته دولت مکلف به حذف یارانه پُردرآمدها شده و این اختیار به دولت داده شده که با مکانیزم خود افراد پُردرآمد را شناسایی و یارانه آنها را قطع کند.

    پور ابراهیمی با انتقاد از رویه دولت در خصوص اجرای این بخش از قانون بودجه سنواتی، اظهارداشت: به نظر می رسد دولت به اصل موضوع اعتقادی ندارد و اگر اعتقاد دارد به آن عمل نمی کند و کل حذف یارانه نقدی را با این موضوع گره می زند که نمی توان یارانه مردم را قطع کرد.

    این نماینده مجلس گفت: در کشور افرادی وجود دارند که یارانه 45 هزار تومانی در زندگی آنها رقمی محسوب نمی شود، اما خانواده هایی داریم که این مبلغ برای آنها بسیار مهم است، بنابراین باید یارانه پُردرآمدها حذف شود.

    رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت برای سهولت در پاسخگویی می گوید حذف یارانه نقدی مردم ممکن نیست، در حالی که تکلیف در قانون مشخص است و باید در چارچوب قانون به آن عمل شود.

    برچسب ها